arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

پاكستان: از احمدي نژاد سند می خواهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پي اظهارات اخير محمود احمدي نژاد درباره قصد آمريكا براي خرابكاري در تاسيسات هسته اي پاكستان در كنفرانس خبري روز سه شنبه ، پاكستان اعلام كرد كه به زودي با مقامات ايران تماس خواهد گرفت تا اسناد ادعاي خود را به آنها ارايه دهند.
به گزارش انتخاب به نقل از عصر ايران، "دنيوز" نوشت ،‌ يك مقام امنيتي بلند پايه پاكستان با اشاره به اين موضوع افزود كه اسلام آباد از مقامات ايراني خواهد خواست تا جزييات ادعاهاي خود درباره قصد آمريكا براي ايجاد خرابكاري در تاسيسات هسته اي پاكستان را به اين كشور ارايه دهند.

اين منبع پاكستاني با اشاره به بي اعتمادي موجود در روابط پاكستان و آمريكا گفت : آمريكا تا كنون بارها تضمين داده كه نگران امنيت تاسيسات هسته اي ماست اما مقامات پاكستاني به آمريكا اعتماد ندارند ما مي دانيم كه آنها اينجا نيستند تا زمين ما را در اشغال خود داشته باشند بلكه هدف آنها تاسيسات هسته اي ماست".

اين منبع پاكستاني افزوده است :‌"‌ با وجودي كه امنيت تاسيسات هسته اي پاكستان در سطح بالايي است و ساختار فرماندهي و كنترل آن يكي از بهترين ها در جهان است ، اما اين ( خرابكاري در تاسيسات هسته اي پاكستان ) موضوعي مرتبط با امنيت ملي است كه قابل مسامحه نيست .

اين منبع اطلاعاتي پاكستاني افزوده است جان كري رييس كميه سياست خارجي مجلس سناي آمريكا كه اخيرا از پاكستان ديدار كرد به مقامات پاكستاني گفته است كه حاضر است با خون خود امضا كند كه آمريكا به دنبال دست يابي به زرادخانه هسته اي پاكستان نيست.

محمود احمدي نژاد در كنفرانس خبري روز سه شنبه خود با هشدار به دولت پاكستان اعلام كرد كه آمريكا قصد دارد در تاسيسات هسته اي اين كشور خرابكاري كند.

وي در اين كنفرانس گفته بود :‌"‌ ما اطلاعات موثقي داريم كه آمريكايي ها به منظور كنترل پاكستان و تضعيف دولت و ملت اين كشور قصد خرابكاري در تاسيسات هسته اي پاكستان را دارند.

رييس جمهوري اسلامي ايران به جزييات بيشتري در اين باره اشاره نكرد و نيز نگفت كه اين اطلاعات را از چه منابعي دريافت كرده است.

امنيت تاسيسات هسته اي پاكستان همواره يكي از دغدغه هاي جدي كشورهاي غربي به ويژه آمريكا بوده است و واشنگتن نگراني خود از احتمال افتادن كنترل تاسيسات هسته اي پاكستان به دست گروه هاي افراطي اسلامگرا يا تروريست هاي القاعده و طالبان را پنهان نكرده است.

روابط اسلام آباد و واشنگتن در ماه گذشته و پس از ترور اسامه بن لادن سركرده گروه تروريستي القاعده در پاكستان به دست نيروهاي ويژه آمريكايي رو به تيرگي رفت .

ناظران بر اين باورند كه عمليات يكجانبه آمريكا در خاك پاكستان عمق بي اعتمادي آمريكا به مقامات سياسي و اطلاعاتي پاكستان را نشان داد.

آمريكا از اينكه پاكستان به مدت بيش از 5 سال مامن رهبر تحت تعقيب القاعده بوده است به شدت عصباني است و از مقامات پاكستاني خواسته است تا درباره احتمال همكاري برخي مقامات اين كشور با بن لادن تحقيق كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
3
پاكستان هم سخت گرفته حالا ريس جمهور يه چيزي گفت ...
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
0
3
ای بابا این مقامات پاکستان هم اگر مثل ما با خصوصیات اخلاقی احمدینژاد آشنا بودند دیگه ازش سند نمیخواستند واقعا توقعاتی دارن ها
نظرات بینندگان