arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

توفان، تهران را برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالی که سازمان هواشناسی، کاهش دما و بارندگی های پراکنده برای تهران پیش بینی کرده بود، اما از ساعت 5.30 بعد از ظهر امروز، توفانی سنگینی تهران را درنوردید.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، هنوز میزان سرعت و خسارات این توفان اعلام نشده است. هوای تهران در این ساعت (6 عصر) روبه تاریکی رفته است ودر ارتفاعات هم بارندگی های پراکنده دیده شده.

ساعاتی پیش، پرویز رضازاده، مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور گفت: امروز و فردا هوای پایتخت و نوار شمالی کشور 3 تا 4 درجه کاهش می یابد.

به گفته او از روز شنبه شرایط هوا به قبل بر می گردد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران هم با اینکه گفته هوای تهران در وضعیت اضطرار نیست، اما توصیه کرده است بیماران قلبی وریوی و سالمندان از خانه خارج نشوند.

محمدرضا محمودی به وجود ریزگردها در هوای تهران و شهرهای استان اشاره کرد و گفت: این پدیده از کشورهای همسایه با توجه به وجود جبهه های گرم هوا و بادهای غربی و شرقی به آسمان تهران وارد شده است.

به گفته او استفاده از کولرهای آبی با توجه به رطوبت آب و سنگین کردن ذرات معلق در آن می‌تواند در کاهش اثرات ریزگردها موثر باشد.

همچنین پیش بینی توفان های حاره ای برای سیستان بلوچستان شده است. توفان حاره‌ای از طرف اقیانوس هند همراه با باران‌های مونسونی، با سرعت 126 کیلومتر بر ساعت، استان سیستان و بلوچستان را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان