arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

20 اعتراض ایران به تحریم های اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری از اعتراض ایران نسبت به تحریم های اعمال شده در مجامع بین الملی خبر داد و گفت: تاکنون 20 اعتراض کشورمان در دادگاه عدالت اروپا نسبت به تحریم های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا ثبت شده است.

مجید جعفرزاده با اعلام این خبر در همایش تحریم های بین المللی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری اقدامات متعددی را در زمینه تحریم ها انجام داده است که از جمله آنها اعتراض به مجامع بین المللی ، برگزاری جلسات مشورتی متعدد با حقوقدانان داخلی و خارجی و برگزاری همایش های مختلف است.

رییس مرکز امور حقوقی بین الملل ریاست جمهوری افزود: همچنین قصد داریم در زمینه بررسی ابعاد حقوقی تحریمها به برگزاری چند همایش در دانشگاه های داخلی و خارجی اقدام کنیم و دو همایش در دانشگاه سوربن فرانسه و آکسفورد انگلستان برگزار خواهد شد. همچنین در نظر داریم با بررسی کشورهایی که در گذشته مورد تحریم قرار گرفته اند و مذاکره با حقوقدانهای آنها از تجارب حقوقی آنها در مقابله با آثار تحریم ها استفاده کنیم.

جعفر زاده با بیان اینکه مقابله با تحریم سیاست اصولی ایران است با ناکافی خواندن اقدامات صورت گرفته در مقابله با تحریم ها افزود: هر چند اقدامات خوبی در بخش های مختلف در قبال تحریم ها صورت گرفته است اما تمام توان خود بویژه در زمینه مباحث حقوقی را بکار نگرفته ایم و حتی در این زمینه از ظرفیت کشورهای اسلامی نیز استفاده نکرده ایم .

وی در پایان تبیین ماهیت نامشروع تحریم های اعمال شده از منظر حقوق بین الملل و حقوق بشر ، مستند سازی آثار نامطلوب و ناموجه اعمال تحریم ها بر حقوق بنیادین ملتها و مردم ایران ، تقویت مواضع ایران در جهان و شناسایی و تعیین راه های مقابله با تحریم ها را از جمله اهداف برگزاری چنین سمینارهایی بیان کرد.
نظرات بینندگان