arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵

نخست وزیر انگلیس انتخاب شد/ یک خانم صندلی دیدیو کامرون را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'ترزا می' روز چهارشنبه به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس معرفی می شود.

به گزارش انتخاب، دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که 'ترزا می' روز چهارشنبه پس از تسلیم کردن استعفایش به ملکه الیزابت به عنوان جانشین او ، معرفی می شود.

کامرون در سخنانی بعد از کناره گیری آندریا لدسام از رقابت رهبری حزب محافظه کار گفت: بعد از شرکت در نشست مجلس عوام در روز چهارشنبه، استعفای خودم را تقدیم ملکه انگلیس خواهم کرد.

کمیته 1922 حزب محافظه کار، ناظر بر فرآیند انتخاب رهبری این حزب است، بعد از اظهارات لدسام اعلام کرده بود که 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس، تنها نامزد ریاست حزب است و به زودی به عنوان نخست وزیر جدید معرفی می شود.
'گراهام برادی'، رییس این کمیته بعد از اعلام کناره گیری لدسام گفت: کمیته اجرایی حزب محافظه کار بزودی تشکیل جلسه داده خواهد و رسما 'ترزا می ' با توجه به اینکه تنها نامزد رهبری است، به عنوان رهبر جدید این حزب معرفی خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه ترزا می تنها نامزد شمرده می شود نیازی به برگزاری انتخابات درون حزبی وجود ندارد.
تصمیم غیرمنتظره دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس برای دادن استعفا به دلیل رأی شوک آور مردم کشورش به برگزیت در همه پرسی 23ژوئن ( سوم تیرماه )، سبب شد که رقابت ها بر سر جانشینی او پیش از موعد مقرر که قبل از انتخابات عمومی انگلیس در سال 2020 میلادی انتظار آن می رفت، کلید بخورد.

کامرون، که مخالف جدایی کشورش از اتحادیه اروپا بود، گفته است تا زمان برگزاری اجلاس سرتاسری حزب محافظه کار در ماه اکتبر آینده و انتخاب رهبر جدید این حزب که نخست وزیر آینده انگلیس نیز خواهد بود، به کارش ادامه خواهد داد.
حزب محافظه کار انگلیس که ریشه در حزب 'توری' دارد، در سال 1834 میلادی پایه گذاری شده و دارای 184 هزار عضو رسمی است .
این حزب که به دلیل پیشینه اش همچنان اعضایش را 'توری ها' می خوانند، در مجلس عوام که دارای 650 کرسی است ، دارای 331 کرسی، و در مجلس اعیان که دارای 800کرسی است، 224 کرسی در اختیار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان