arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

باورهای غلط برخی بیماران ام‌اس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران گفت: ام اس یک بیماری قابل کنترل است که با درمان‌های موجود تنها می‌توان موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران شد.

به گزارش انتخاب، دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر «درمان بیماری ام اس توسط محققان کانادایی»، گفت: متاسفانه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی بدون اینکه صحت و سقم این مسئله را از متخصصان دریافت کنند، با نشر این خبر موجب ایجاد امید واهی در بیماران شده اند.

وی افزود: محققان کانادایی هیچ گونه ادعایی درباره درمان بیماری ام اس نکردند بلکه آنها تحقیقاتی انجام دادند مبنی بر آن که می‌توان از بروز علائم این بیماری پیشگیری کرد.

دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران تصریح کرد: متاسفانه نشر این خبر کذب موجب امیدواری بیماران و افزایش تماس آنها با مراکز درمان و در نهایت ناامیدی بیماران شد.

این متخصص مغز و اعصاب، درباره باور عمومی برخی افراد مبنی بر اینکه تمام بیماران مبتلا به ام اس در نهایت ناتوان و ویلچر نشین می‌شوند، اظهار کرد: این باور کاملا غلط است زیرا با روش‌های درمانی جدید این بیماران می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

ناصر مقدسی خاطرنشان کرد: اقدام در جهت کاهش مصرف مواد دخانی و قلیان در جوانان و زنان نیز می‌تواند از راه‌های مقابله با ام اس باشد.

ارسال مقالات تا ۳۱ تیر از طریق وب سایت کنگره به نشانیwww.mscongerss.com ادامه دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان