arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۵

خطرناک‌ترین شغل های دنیا را بشناسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هر شغلی سختی‌های خود را دارد. اما بعضی از شغل ها علاوه بر سختی، خطراتی را هم با خود به همراه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین بر اساس طبقه‌بندی جدید کارشناسان می‌توان از خطرناک‌ترین شغل های دنیا به ترتیب زیر نام برد:

۱. کارگران دکل‌های تلفن همراه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، این شغل یکی از خطرناک‌ترین مشاغل به شمار می‌رود. زیرا شرکت‌های تلفن همراه تلاش می‌کنند تا دستگاه‌های گیرنده خود را در بالاترین نقطه ممکن نصب کنند و این کار باید به‌دست کسانی انجام شود که در بالاترین نقطه این دکل‌ها قرار گیرند و مبادرت به این امر کنند.خطر از دست رفتن تعادل و برق‌گرفتگی همیشه در این کار به قوت خود باقی است.

۲. ماهیگیران

ماهیگیران می‌بایست زمان بسیار زیادی را در دریاها سپری کنند و این زمان با به هم ریختن هوا و یا بادهای شدیدی همراه است که همیشه قابل پیش‌بینی نیست. ماهیگیرانی که در سطح بین‌المللی مشغول به این کار هستند بسیار از ساحل فاصله گرفته و به عمیق‌ترین نقاط دریاها سفر می‌کنند. نجات جان آنها تنها به جلیقه نجاتی که برتن دارند بستگی ندارد. اگر بر اثر توفان و در شرایط متلاطم دریا به آب بیفتند نجات آنها سخت می‌شود.

۳. خلبانان و مهندسین پرواز

اشتباه نکنید قرار نیست کسی سقوط کند! مهندسین پرواز زمان بسیار زیادی را در معرض مواد شیمیایی هستند و نه فقط آنان بلکه خلبانان نیز زمان زیادی در هنگام پرواز در کنار خطوط قوی برق به سر می‌برند که با چشم غیرمسلح نیز دیده می‌شود.

۴. قطع درخت و هیزم شکنی

شاید خیلی تعجب‌آور باشد که این کار جز مشاغل خطر ناک به شمار می‌رود اما همین تعجب است که گاهی کار دست کارگر آن می‌دهد. فشار این کار به قدری زیاد است که گاهی فشاری که به جسم وارد می‌شود نادیده گرفته می‌شود. شخص بی‌نوایی که به این کار مشغول است معمولاً متوجه این فشار نیست. ضربات مدوام با تبر بر سر چوب با اندکی نادیده گرفتن فشار بدنی، ممکن است حادثه‌ای را برای فرد به دنبال داشته باشد. به زبانی دیگر این کار، کار هر کس نمی‌باشد که آن را ساده انگاشت.

۵. کارگران ساختمان

به انواع فلزها و آهن‌هایی که در کنار این کارگران جمع شده است توجه کرده‌اید؟ به ویژه آن دسته‌ای که بر روی داربست‌ها قرار می‌گیرند. در واقع نباید این کارگران زیاد تکان خورده و با دقت و آرامش به کار خود مشغول باشند. لحظه‌ای فراموش کردن این مسئله معادل سقوط آنان خواهد بود و اگر چنین شود امکان زنده ماندن‌شان بسیار کم است.

۶. پاکبان‌ها و رفتگران

این افراد هر روزه می‌بایست تمام زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و محل آن را تمیز کنند و هر روزه هم با مواد شیمیایی اسیدی سر و کار دارند. البته اگر خوش شانس باشند و فقط در شهر کار کنند. جمع‌آوری زباله‌های صنعتی خطر بیشتری را به همراه دارد. خطر بریده شدن دست و بدن با وسایل تیزی که خود را لابه‌لای آشغال‌ها پنهان کرده‌اند نیز دور از انتظار نیست. البته بگذریم از رانندگانی که نسبت به حضور رفتگران در خیابان‌ها بی‌توجه هستند، و حادثه می‌آفرینند.

۷. کشاورزان و گله‌داران اسب

هر روز کشاورزان با مواد شیمیایی سر وکار دارند که استفاده نا به جای آن و بی‌تجربگی در لحظه‌ای کار دست‌شان می‌دهد. و بسیاری از کسانی که به مراقبت و پرورش اسب مشغول‌اند گاهی با توجهی در معرض آسیب اسب قرار می‌گیرند. شاید لازم نباشد که بگوییم یک ضربه پای اسب به بدن انسان چه می‌کند.

۸. سقف‌سازان

چیزی که شرایط کار را سخت تر می‌کند تنها قرار گرفتن در بلندی و جای خطرناک نیست. بلکه این کارگران باید وسایل زیادی را با خود حمل کنند. عجله اتمام کار این کارگران خطر این کار را بیشتر می‌کند. گرما و گاهی سرما، شرایط نامتعادلی که در آن قرار دارند همه مزید بر علت عجله در کارشان می‌باشد. در هر صورت یک بی‌احتیاطی کوچک می‌تواند حادثه‌ی بدی را رقم بزند.

۹. کارگران خطوط برق فشار قوی

علت خطرناک بودن این شغل بر همه عیان است. علاوه بر بالارفتن از سطح زمین، حفظ تعادل در زوایای مختلف هنگام کار، آن هم کار با چیزی که خود خطر مرگ را نزدیک می‌کند. سالانه بیش از ۳۴ نفر از کارگران دست‌اندر کار در این امر در سراسر دنیا جان خود را از دست می‌دهند.

۱۰. رانندگان کامیون

کار در جاده‌ها، رانندگی طولانی و خسته‌کننده آن هم با ماشین خطر این کار را زیاد می‌کند. اگر سنگینی ماشین و خستگی به یک تصادف ساده با یک درخت یا خارج شدن از جاده و متوقف شدن با جسمی سخت ختم شود شاید بهترین حالتی باشد که اتفاق افتاده است.
نظرات بینندگان