arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

برتری ۱۳ درصدی «کلینتون» در مقایسه با «ترامپ»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماه میلادی جولای را با خوش اقبالی و برتری جویی نسبت به رقیب جمهوریخواه سپری می کند.

به گزارش انتخاب، آخرین نظرسنجی انجام گرفته از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» نشان می دهد که «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالا نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برتری خود را نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه، ۱۳ پله افزایش داده است.
 
طبق نظرسنجی انجام گرفته در بازه زمانی هشت تا دوازده جولای، ۴۶ درصد از رای دهندگان احتمالی از کلینتون حمایت کردند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۳۳ درصد است. در این میان، ۲۱ درصد نیز نسبت به انتخاب هر دوی آنها نامطمئن بوده اند.
 
در طول ماه میلادی جاری (جولای)، کلینتون در اغلب نظرسنجی های آنلاین رویترز، برتری خود را نسبت به رقیب جمهوریخواه حفظ کرده است. تنها زمانی که هر دوی آنها در وضعیت یکسانی نسبت به هم قرار داشتند به سه ماه قبل و اوایل ماه میلادی می باز می گردد.
 
از جمله دلایل عقب ماندن ترامپ می توان به تمرکز زدایی ستاد انتخاباتی وی از برنامه رساندن او به مقام نامزد نهایی حزب جمهوریخواه و در عوض بذل توجه بیشتر به انتخابات نهایی هشت نوامبر اشاره کرد.
 
یکی دیگر از دلایل افول اقبال وی نیز، مخالفت این تاجر کهنه کار با همتایان جمهوریخواه خود و عدم حمایت از پیمان های تجارت آزاد بین المللی عنوان می شود.
 
البته کلینتون هم در این میان به عدم بی دقتی در استفاده از رایانامه شخصی خود برای انجام امور دولتی در زمان تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا متهم است.
 
با این حال، وی ماه میلادی جولای را با خوش اقبالی سپری می کند تا جایی که طبق نظرسنجی رویترز، فعلا نیمی از رای دهندگان احتمالی با نظری مساعد به وی نگاه می کنند حال آنکه ۶۰ درصد از همین رای دهندگان نظری معکوس نسبت به ترامپ دارند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان