arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

آیت الله شریعتمداری درگذشت

آیت الله سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی از مفاخر علمی و فقهی حوزه علمیه قم در سن 82 سالگی بر اثر بیماری در قم دارفانی را وداع گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی از مفاخر علمی و فقهی حوزه علمیه قم در سن 82 سالگی بر اثر بیماری در قم دارفانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا؛ مرحوم آیت الله حاج سید عبدالرسول شریعتمداری جهرمی، فرزند حجت الاسلام والمسلمین میزرا سید محمّد علی شریعتمداری (مشهور به حاج فاضل)، متولد 1308 شمسی (1348قمری) جهرم دارای تحصیلات عالی حوزوی در شهرهای جهرم، شیراز، قم و نجف اشرف تا درجه ی رفیع اجتهاد بوده است از جمله اساتید ایشان در جهرم آیت الله سید ابراهیم حق شناس، حجج اسلام شیخ عطاالله حقدان، سید ابوالقاسم مهدوی، شیخ محمّد نمازی، سید محمّد احمدی و در شیراز آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق بهره برده است.

 این عالم ربانی در قم، از محضر حضرات آیات مطهری، شیخ مرتضی حائری، سید محمّد محقق داماد، شهید صدوقی، علامه طباطبایی و آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، امام خمینی(ره) و منتظری بهره مند شده و در نجف اشرف نیز، از محضر آیات عظام میرزا هاشم آملی، سید محسن حكیم و سید ابوالقاسم خوئی استفاده بردند.

آیت الله شریعتمداری جهرمی با بهره گیری از استعداد و ذكاوتی ذاتی به مقام والای اجتهاد نائل آمده و از آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، مفتخر به دریافت اجازه اجتهاد شد و از آیات عظام خوئی و محقق داماد و شیخ آقا بزرگ تهرانی اجازاتی دریافت نمود.

آیت الله شریعتمداری نوه دختری آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری و داماد حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی نجفی (روانبخش) بود.

این روحانی جلیل القدر در شهر مقدس قم سكونت داشت و سالی چند ماه به زادگاه خویش جهرم آمده و محل اقامه جماعت ایشان در مساجد حاج عبدالله، بهارستان و حاج آقا علی در كوی دشتاب بود.

از آثار وی:
1- "نخبةالبیان فی تفصیل سیدة النسوان"، الكلمات الغراء فی خصائص فاطمة الزهرا(س)، به عربی.
2- "الاجتهاد و الاخبار"، به عربی و به مناسبت كنگره جهانی هزاره شیخ مفید.
3- اثنتا عشرة رساله فی القواعد التفیسریه و الفقهیه
4- شرح بر كتاب المهذب البارع قاضی ابن البراج طرابلسی.
5- مقاله "الجهاد من المهد الی اللهد"، به عربی، در باره  جدّ خود آیت العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری جهرمی در كتاب مجموعه مقالات كنگره بزرگداشت آیت الله العظمی نجفی لاری.
6- مقاله "غیبت الامام مهدی(ع) بین النصوص و النقود" به عربی، درج در مجله علوم الحدیث.
7- "قاعدة الجب"، به عربی و به مناسبت كنگره بزرگداشت دویستمین سالگرد میلاد شیخ مرتضی انصاری.
 تقریرات:
1- تقریرات دروس خارج آیت الله بروجردی.
2- كتاب حج.
3- كشف البیان.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نسل اول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
3
خداوند غریق رحمتشان کند...


یک عالم واقعی و باتقوی که آخرت خود را به پست و مقام و ملاحظات دنیوی نفروخت و سراسر زندگی اش سرشار از تقوی و نشاط علمی بود... روحش شاد و یادش گرامی باد.
نظرات بینندگان