arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
اقدامي جالب

وقتي كه مديربانكي از خبرنگار سوال ميپرسد؟

ديروز در حاشیه مراسم یادداشت تفاهم میان موسسه اعتباری و بیمه کوثر، گفت وگو میان یک خبرنگار و عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به یکی از حاشیه های روز بدل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ديروز در حاشیه مراسم یادداشت تفاهم میان موسسه اعتباری و بیمه کوثر، گفت وگو میان یک خبرنگار و عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به یکی از حاشیه های روز بدل شد.
به گزارش انتخاب به نقل از پارسینه، ديروز در حاشیه مراسم یادداشت تفاهم میان موسسه اعتباری و بیمه کوثر، گفت وگو میان یک خبرنگار و عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به یکی از حاشیه های روز بدل شد. 
یکی از خبرنگارهای حاضر در این مراسم با طرح سوالی اشتباه باعث تعجب مدیرعامل این موسسه می شود تا جاییکه رضایی وی را به دلیل نداشتن تخصص لازم زیرسوال می برد. این درحالی است که پس از پایان این مراسم این خبرنگار با زیرسوال بردن مدیرعامل موسسه کوثر از رفتار وی ابراز تعجب می کند در حالیکه در صوت منتشرشده از این مصاحبه نشان  می دهد که رضایی رئیس موسسه اعتباری کوثر بیش از ۲ بار از خبرنگار مربوطه در مورد سامانه ۹۰ ۹۰ و نحوه فعالیت این سامانه می پرسد و خبرنگار مربوطه هر بار با توضیح در خصوص این سامانه سعی بر حل سوتفاهم دارد. در حالی خبرنگار مذکور سامانه ۳۰۹۰ را تا دقایق پایانی مصاحبه ۹۰ ۹۰ می نامد که هر دو این سامانه ها با یکدیگر متفاوت هستند اما در نهایت سوال خبرنگار از مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با عنوان گاف بزرگ رضایی در یکی از سایت ها به قلم همین خبرنگار منتشر می شود.
گوش سپردن به  فایل صوتی منتشرشده از این مصاحبه چند سوال را در ذهن ایجاد می کند. ابتدا آنکه اگر خبرنگار مذکور در خبری که در آن فایل صوتی را به عنوان گاف مدیرعامل موسسه اعتباری منتشر می کند و خود را خبرنگار با سابقه می نامد چگونه است که نام سامانه ۳۰۹۰ را به اشتباه می برد؟
و یا اساسا کدام خبرنگار با سابقه حوزه بانکداری در حال حاضر سامانه ۳۰۹۰ را ۹۰ ۹۰ خطاب می کند. در حالیکه سامانه ۹۰۹۰ زیرمجموعه همراه اول و سامانه ۳۰۹۰ زیرمجموعه کوثر است و هر کدام ماهیت خود را دارند؟
سوال بعد آنکه اگر خبرنگار با سابقه متوجه اشتباه خود می شود چرا در مواجه با سوال مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر سکوت اختیار می کند و به دنبال توضیح فعالیت سامانه ۹۰۹۰ است؟ در حالیکه می تواند سریعا به اشتباه لفظی خود تاکید کند و آن را اصلاح کند. اما چرا به اشتباه خود و تاکید بر فعالیت سامانه ۹۰۹۰ ادامه می دهد؟ آیا یک خبرنگار با سابقه این چنین برخورد می کند؟ 
در دنیای خبرنگاری حرفه ای وقتی خبرنگاری با سابقه یاد می شود بدین معنی است که اگر اشتباهی هم در طرح سوال خود داشته باشد سریعا آن را اصلاح و سوال خود را بهتر مطرح می کند. اما در این فایل صوتی کاملا مشخص است که خبرنگار مربوطه به جای تاکید بر سوال درست بیشتر بر اشتباه خود دامن می زند. 
به نظر می رسد ما خبرنگاران آنچنان در دنیای کوچک خود گم شده ایم که گاهی وقتها یادمان می رود هنوز هم راه برای پیمودن است و یک مدیر هم می تواند از سوال اشتباه ما خبرنگاران غیرحرفه ای گلایه کند و به دنبال تقویت فضای حاکم بر رسانه باشد. همانطور که به خود حق می دهیم مدیری را نقد کنیم باید یاد بگیریم نقد را از خود آغاز کنیم. بهتر است کمی نقدپذیرباشیم. این معنای واقعی خبرنگار باسابقه است!
نظرات بینندگان