arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

احمدی مقدم هم تحریم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خزانه‌داري و امورخارجه آمريكا در بيانيه‌اي مشترك از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران خبر دادند.
به گزارش انتخاب، فارس به نقل از خبرگزاي رويترز نوشت، آمريكا روز گذشته اعلام كرد كه تحريم‌هاي جديدي را اين‌بار عليه نيروهاي امنيتي ايران اعمال كرده است.

واشنگتن اين‌بار دليل اعمال تحريم‌هاي جديد را ناآرامي‌هاي پس از انتخابات رياست‌جمهوري ايران در سال ۲۰۰۹ ميلادي بهانه قرار داده است در حالي كه بسياري از گزارشاتي كه در همان زمان حوادث پس از انتخابات ايران بويژه توسط رسانه‌هاي غربي منتشر شد، از دخالت آشكار آمريكا و غرب در اين ناآرامي‌ها حكايت داشت.

بنا بر اين گزارش، تحريم‌هاي جديدي كه وزارت خزانه‌داري و امور خارجه آمريكا اعلام كرده‌اند عليه ايران تحميل شده است، شامل تحريم نيروهاي انتظامي ايران و "اسماعيل احمدي مقدم " فرمانده نيروي انتظامي ايران و همچنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران و نيروهاي مقاومت بسيج مي‌شود.

بر اساس بياينه مشترك وزارت خزانه‌داري و امورخارجه آمريكا، از اين پس تمام دارايي‌هاي ارگان‌ها و اشخاص نامبرده در اين تحريم‌هاي جديد تحت حوزه اختيارات قضايي آمريكا مسدود شده و تمام شركت‌ها، نهادها و افراد آمريكايي از تجارت با آنها منع مي‌شوند.

بر اساس تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه‌داري و وزارت امور خارجه آمريكا عليه ايران، احمدي مقدم و احتمالا تمام اعضاي نيروي انتظامي ايران ديگر صلاحيت دريافت ويزاي آمريكا را نخواهند.

"هيلاري كلينتون " وزير امور خارجه آمريكا نيز در اظهاراتي در اين رابطه با ناديده گرفتن كامل جنايات آل خليفه و آل سعود عليه مردم بحرين و با وجود گذشته حدود دو سال از ناآرامي‌هاي پس از انتخابات رياست‌جمهوري در ايران كه ردپاي آمريكا در بروز آنها كاملا مشهود بود، اظهاراتي را در ارتباط با حوادث آن زمان مطرح كرده است.

كلينتون مدعي شد: امروز، آمريكا سه نهاد دولتي ايران را كه در سركوب‌هاي خشونت‌بار [پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال ۲۰۰۹] نقش داشتند، تحريم كرده است.

آمريكا پيشتر نيز اعلام كرده بود كه تحريم‌هايي را عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران تحميل كرده است.

آمريكا همواره سعي دارد تا با جذب همراهي متحدان خود تحريم‌هاي بيشتري را به‎منظور افزايش فشار بر ايران كه بيشتر در جهت توقف برنامه هسته‌اي كاملا صلح آميز تهران اعمال كند و اين در شرايطي است كه از يك سو گزارش‌هاي منتشر شده توسط رسانه‌هاي آمريكايي نيز نشان مي‌دهد كه نه تنها كشورهاي ديگر حاضر به اجراي تحريم‌ها عليه ايران نيستند، بلكه دولت آمريكا خود نيز براي ادامه تجارت شركت‌هاي آمريكايي با ايران، هزاران مجوز محرمانه صادر كرده است. علاوه بر اين تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران به شكوفايي روزافزون ايران انجاميده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
0
بهتره ما هم، آمريکا و اتحاديه اروپا را تحريم کنيم تا ياد بگيرند که ما هم ميتانيم! مثلا ديگر به کشورهاشان سفر نکنيم و مقامات ما دعوت آنها را نپذيرند!
نظرات بینندگان