arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

پنج بازيکن تيم ملي فوتبال مکزيک به علت دوپينگ تعليق شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل فدراسیون فوتبال مکزیک از تعلیق پنج بازیکن تیم ملی این کشور به علت استفاده از مواد نیروزا خبر داد. این درحالی است که این پنج بازیکن در ترکیب تیم ملی مکزیک در مسابقات جام ملتهای امریکای شمالی ، مرکزی و حوزه کارائیب که هم اکنون در حال برگزاری است، حضور دارند.

گیلرمو اوچوا دروازه بان تیم ملی مکزیک، فرانسیسکو خاویر رودریگر، ادگار دوئه ناس،‌ آنتونیو نائلسون و برمودز آتلانته بازیکنانی هستند که نتیجه آزمایش استفاده از مواد نیروزای سلنبوترول در آنها مثبت اعلام شده است.

دسیو دی ماریا دبیر کل فدراسیون فوتبال مکزیک با اعلام این خبر افزود دوره دشوار جدا شدن این پنج بازیکن از ترکیب تیم ملی مکزیک در رقابت های کونکاکاف و تحقیقات فشرده در این زمینه آغاز شده است.

وی: گفت هنوز زود است این بازیکنان مقصر معرفی شوند و باید تحقیقات در این زمینه تکمیل شوند.

و افزود این رویداد بسیار ناخوشاید و شرایط کنونی برای تیم ملی مکزیک بسیار دشوار است با این حال باید به قوانین احترام گذاشت.

آزمایشهای دوپینگ بیست و یکم ماه مه زمانی که تیم مکزیک در اردوی تمرینی برای جام ملتهای کونکاکاف بود گرفته شده است.

مکزیک که مدافع عنوان قهرمانی است در بازی نخست تیم السالوادور را پنج به صفر شکست داد.

این تیم در دیدار برابر کوبا نیز که صبح روز جمعه برگزار شد به رغم اینکه این پنج بازیکن را در اختیار نداشت توانست نتیجه پیروزی پنج بر صفر را تکرار کند. دی ماریا گفت ممکن است طی روزهای هیجدهم ، نوزدهم و بیستم آوریل ماده ای در غذا، گوشت یا مرغ اعضای تیم، آلوده به سلنبوترول بوده است.

وی گفت با توجه به اینکه این بازیکنان از پنج باشگاه مختلف هستند و آزمایش آنها به یک ماده مثبت اعلام شده است احتمال می رود که این ماده در طول اردوی تیم ملی مکزیک وارد بدن بازیکنان شده است.

چاک بلیزر دبیر کل کونکاکاف در اظهاراتی در نیویورک مقر کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی مرکزی و حوزه کارائیب گفت کمیته رقابت های کونکاکاف روز جمعه به منظور بررسی این مسئله که مکزیک این پنج بازیکن را جایگزین کند یا خیر تشکیل جلسه خواهد داد. کونکاکاف همچنین پیروزی پنج به صفر مکزیک در برابر السالوادور را تایید کرده است.

در حالیکه دی ماریکا گفت تعلیق موقت این بازیکنان لازما است تاکید کرد که هنوز دوپینگ این بازیکنان قطعی نشده است. خبرگزاری فرانسه از مکزیکو سیتی گزارش داد،پیش از این نتیجه آزمایش سلنبوترول آلبرتو کونتادور دوچرخه سوار اسپانیایی که سابقه سه دور قهرمانی در تور دو فرانس را دارد نیز در سال دو هزار و ده مثبت اعلام شد با این حال مشخص شد وی این ماده را نادانسته در گوشت مصرف کرده است.
نظرات بینندگان