arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

ایرانی ها روزانه 45 هزار تن زباله تولید می کنند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه45هزار تن زباله در کشور تولید می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه45هزار تن زباله در کشور تولید می شود.

محمد جواد محمدی زاده به مناسبت هفته محیط زیست در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه افزود: سرانه تولید زباله در جهان بین500 تا550 گرم و و سرانه زباله در کشور750 گرم است.

وی گفت: از45 هزار تن زباله فقط7درصد تفکیک از مبدا می شود که باید این را اصلاح کرد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: این سازمان برای سرمایه گذاری مردم در بخش تقویت محیط زیست آمادگی دارد.

وی با اشاره به این که حفظ محیط زیست تنها به عهده دولت نیست، گفت: همه دستگاه ها و قشرهای مختلف مردم باید برای حفظ محیط زیست تلاش کنند.

محمدی زاده با بیان این که این سازمان برای حفظ و تقویت محیط زیست اقدامات خوبی انجام داده است، داشتن200مصوبه درخصوص محیط زیست در سفرهای استانی را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: تعداد زیادی از این مصوبات اجرایی شده است.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین گفت: دستگاه های دیگر هم650 مصوبه در زمینه محیط زیست تصویب کرده اند که این مصوبات هم در حال اجراست.

محمدی زاده به موضوع فاضلاب ها و پسماندها هم اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر فقط حدود 25 درصد پسماندها و فاضلاب ها تصفیه می شود که در این زمینه عقب هستیم و قصد داریم در برنامه پنجم توسعه این عقب ماندگی را جبران کنیم.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش آلودگی های محیط زیست امروز دنیا از قبیل افزایش مونوکسیدکربن، تولید گازهای گلخانه ای را ناشی از زیاده خواهی سلطه گران دانست و افزود: جنگ های ویرانگر که کشورهای سلطه گر به راه انداخته اند آلودگی های محیط زیستی را تشدید کرده است.

محمدی زاده گفت: امروز نامهربانی و بی اعتنایی برخی کشورهای سلطه گر از جمله امریکا به محیط زیست برای حفظ منافع اقتصادی؛ محیط زیست را به خطر انداخته است.

معاون رییس جمهور افزود: امریکا کمتر از 5 درصد جمعیت دنیا را داراست اما 26 درصد الایندگی هوا را تولید می کند و با قدرت رسانه ای اش این حقیقت را وارونه جلوه می دهد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه امروز جنگل های دنیا روبه نابودی است، گفت: قدرت های سلطه گر با تولید تشعشات هسته ای و ماورای بنفش نابودی جنگل ها را رقم زده اند.
نظرات بینندگان