arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

جلسه امنیتی مسئولان المپیک ریو بعد از حادثه تروریستی در نیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برزیل برای افزایش امنیت بازی‌های المپیک ریو جلسه‌ای تشکیل داد. در این جلسه پنج ساعته در مقرر کمیته‌ برگزاری بازی‌های ریو ۲۰۱۶ مسئولان دولتی درباره تغییرات احتمالی و افزایش امنیت بازی‌های المپیک صحبت کردند.
 
به‌ گزارش ‌انتخاب و به نقل از جهان ورزش، ادواردو پایس، شهردار ریو در این باره به خبرنگاران گفت که به برنامه امنیتی بازی‌های ریو اطمینان دارد.
 
این جلسه در حالی انجام شد که دو شب پیش حمله تروریستی در نیس فرانسه صورت گرفت.
 
پایس افزود: اگر نیازی به نیروهای امنیتی باشد ما اقدام می‌کنیم. من از امنیت و سلامت در بازی‌های  المپیک مطمئن هستم.
 
شهردار ریو اعلام کرد که احتمال دارد نیروهای امنیتی در مناطق نزدیک به وسایل حمل و نقل عمومی و استادیوم‌های ورزشی افزایش یابد.
 
پیش از شروع جلسه پایس در گفت‌وگوی خبری خود گفت: اگر توریست‌ها می‌خواهند در ماه آگوست به امن‌ترین مکان دنیا سفر کنند باید برای بازی‌های  المپیک به ریو بیایند.
 
رییس فدراسیون فوتبال درباره جلسه‌ای که هفته‌ گذشته با مدیران عامل باشگاه‌ها برگزار کرد، گفت: در این جلسه قرار بر این شد  که یک نفر را  برای توجیه هر یک از باشگاه‌ها بفرستیم تا کسی بر خلاف مقررات عمل نکند. بازیکنان و مربیان ما باید برخورد سالمی با داوران داشته باشند تا محرومیت گریبانگیر کسی نشود.
 
او در واکنش به این که فصل گذشته هم مربیان انتقادات زیادی به داوران وارد کرده‌اند و آیا با این افراد برخورد شد، اظهار کرد: وارد کردن هجمه مشکلی را حل نمی‌کند و اعتراض‌ها باید به صورت رسمی صورت بگیرد. داوران فقط کار خودشان را می‌کنند و اگر اشتباهی هم رخ بدهد قانون در این‌باره تصمیم گیری می‌کند. هیچ روش دیگری به جز استناد به قانون قابل قبول نیست. اگر سرمربی تیمی اعتراضی دارد، باید به مدیر باشگاهش اعلام کند و باشگاه‌ها با رجوع به کمیته‌ داوران به اعتراضاتشان رسیدگی کنند.
 
در حال‌ حاضر ۸۵ هزار نیروی نظامی برای حفظ امنیت ریو در نظر گرفته شده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان