arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

مصلحی: افراد تا چهار کتاب و حدیث را مطالعه می‌کنند، فکر می‌کنند به اسلام دست پیدا کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

 وزیر اطلاعات با اشاره به ادعاهای بعضی افراد در راستای ارتباطشان با امام عصر (عج) گفت: در دوران غیبت ولی فقیه برای ما حجت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع نخبگان شهرستان ری در مسجد خاتم النبین (ص) حی با اشاره به بیان موضوعاتی همچون غیب‌گویی در چند وقت اخیر گفت: این مسائل در زمان امام صادق (ع) نیز وجود داشت و این قضایا در طول تاریخ بشر بوده است و بررسی و عبرت از تاریخ برای همین‌هاست که ارزشمند است. 


وزیر اطلاعات تاکید کرد: این موضوعات در زمان جنگ نیز وجود داشت و ما در جایی قرار داشتیم که این موضوعات مطرح می‌شد و افرادی بودند که ادعای دیدار با امام زمان (عج) را داشتند و ما این ادعاها را پیگیری می‌کردیم و حال نیز همین مسائل مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: شاید تقدیر ما بر این است که دنبال این مسائل و پیگیر این افراد باشیم.

مصلحی این ادعاها را کذب دانست و بیان داشت: هرکس در مسیر بندگی راه افتاد و چیزی به او دادند زبانش به بازگویی آنها باز نمی‌شود و اینگونه نیست که افرادی که به مرتبه‌ای می‌رسند آن را مطرح کنند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در این زمان کسی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را دارد باید بررسی کرد که آیا رفتار و منش او بر اساس فرمایشات اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی در ادامه تاکید کرد: در دوران غیبت امام زمان (عج) باید از ولایت فقیه اطاعت کرد و امام صادق (ع) می‌فرمایند «فقها را برای شما حاکم قرار دادیم و باید از آن تبعیت کنید».

مصلحی گفت: متاسفانه امروز افراد تا چهار کتاب و حدیث را مطالعه می‌کنند، فکر می‌کنند به اسلام دست پیدا کردند و می‌گویند چرا نمی‌آیند با ما حرف بزنند در حالی که آنچه در احادیث است افراد باید با مراجعه به بزرگان دین خود را به آنها عرضه کنند چراکه بزرگان دین شأن و جایگاهی دارند.

وزیر اطلاعات با اشاره به صحبت خود با یکی از افرادی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را دارند، تاکید کرد: به یکی از این افراد مطرح کردم که اگر شما ارتباطی با امام عصر دارید آن برای شما حجت است اما برای ما ولی فقیه حجت است و به آن عمل می‌کنیم.

نظرات بینندگان