arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

جمشید ارجمند فردا تشییع می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مراسم بدرقه با جمشید ارجمند یکشنبه (فردا) 27 تیر از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) برگزار می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، خانه‌ی سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ی گرامی این نویسنده ، مترجم ، شاعر و منتقد سینمایی فقید کشورمان به اطلاع می‌رساند برابر هماهنگی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با خانواده ایشان، آیین وداع با این منتقد پیشکسوت ساعت 9 صبح روز یکشنبه 27 تیرماه از خانه سینما (ساختمان خیابان وصال) به سوی آرامگاه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.
 
روابط عمومی خانه سینما با اعلام اینکه بسیاری از اصناف و تشکل های عضو خانه سینما طی پیام‌هایی درگذشت استاد جمشید ارجمند را تسلیت گفته‌اند، از هنرمندان، سینماگران، دوستداران هنر و سینما دعوت کرد که در این آیین وداع شرکت کنند.
 
به گزارش ایسنا، جمشید ارجمند از دهه 30 فعالیت نوشتاری‌اش را آغاز کرد و در مجله «ستاره سینما» و سایر مجلات نقد فیلم مطلب می‌نوشت و با منتقدانی همچون پرویز دوائی همدوره بود.
 
این نویسنده و منتقد قدیمی از دو ماه قبل به دلیل عفونت در بیمارستان شهدای تجریش بستری بود و در نهایت 9 صبح چهارشنبه 23 تیرماه بر اثر ایست قلبی، در همین بیمارستان درگذشت. او چندین کتاب مهم – نزدیک به 20 عنوان - را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و در زمینه ویرایش هم فعالیت داشته است
 
اصناف سینمای ایران طی پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را به خانواده  هنرمند فقید سینمای ایران جمشید ارجمند و جامعه سینمایی کشور تسلیت گفته‌اند.
 
کانون کارگردانان، فیلمنامه نویسان سینمای ایران، انجمن مدرسان سینما، انجمن طراحان فیلم سینمای ایران،انجمن طراحان،مدیران و دستیاران جلوه‌های ویژه میدانی سینمای ایران،انجمن مستندسازان سینمای ایران، انجمن طراحان فنی و مجریان صحنه،انجمن چهره‌پردازان سینمای ایران،انجمن جلوه‌های بصری،انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن(آسیفا)،انجمن کارکنان لابراتوار فیلم، انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما، انجمن منشیان صحنه،انجمن مدیران تدارکات،انجمن صنفی تدوینگران سینما،انجمن فیلم کوتاه ایران، انجمن صنفی مدیران تولید سینما در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت جمشید ارجمند را تسلیت گفتند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان