arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۴۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
در برنامه این هفته ی "هفت" چه گذشت؟ / تکمیلی

فراستی در برنامه زنده تلویزیون تکرار کرد: کیمیایی، خودارضایی کرده/ عرب نیا ضمن عذرخواهی از شریفی نیا: می توانم از بهداد شکایت کنم اما...

پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی و بازیگر "جرم" که میهمان این هفته برنامه "هفت" بود، به شدت از فراستی به دلیل استفاده از کلمه ی "خودارضایی" انتقاد کرد، اما جیرانی مانع ادامه ی سخنان وی شد و گفت: بالاخره در نقد، بعضی وقت ها از این کلمات استفاده می شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسعود فراستی در برنامه "هفت"، بار دیگر اتهام به مسعود کیمیایی را تکرار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب" Entekhab.IR؛ این هفته، برنامه "هفت" فیلم "جرم" مسعود کیمیایی را با حضور مسعود فراستی و علی معلم به نقد و بررسی گذاشت.

در این برنامه، فراستی بار دیگر به آثار کیمیایی حمله کرد و گفت: کیمیایی ، در این چند فیلم اخیر، ادای خود و گذشته اش را درمی آورد درحالی که دیگر به آن اعتقادی ندارد.

وی افزود: "جرم" کیمیایی، یک "خود ارضایی شخصی " است!

پیش از این، فراستی اتهام "خودارضایی" را برای کیمیایی به زبان آورده بود که با واکنش تند جامعه سینمایی کشور روبه رو شده بود.



از سوی دیگر، پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی و بازیگر "جرم" که میهمان این هفته برنامه "هفت" بود، به شدت از فراستی به دلیل استفاده از کلمه ی "خودارضایی" انتقاد کرد، اما جیرانی مانع ادامه ی سخنان وی شد و گفت: بالاخره در نقد، بعضی وقت ها از این کلمات استفاده می شود!

عرب نیا، از شریفی نیا عذرخواهی کرد و بهداد را "اسیر دست مطبوعات" خواند

فریبرز عرب نیا بازیگر سینما که دو جلسه ای پی در پی در برنامه "هفت" حضور یافته بود، این هفته نیز در این برنامه شرکت کرد و اظهاراتی در مورد "بحران سینمای ایران" به زبان آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب" Entekhab.IR؛ وی البته به دو واکنش متفاوت به سخنان هفته ی قبلش ، اشاره کرد و گفت: پس از این که من گفتم "من کسی را می شناسم که پول گرفته و بازیگر به سینما معرفی کرده"، من همین آقا را در خانه سینما دیدم.

عرب نیا که نامی از "شریفی نیا" نبرد، اضافه کرد: وقتی ایشان را دیدم، من پیش دستی کردم و به سمت ایشان رفته و روی ایشان را بوسیدم. او به من گفت، فقط یک گله دارم، به خدا من برای بازیگر کردن کسی، پول از کسی نگرفتم.

این بازیگر سینما، در ادامه گفت: من به او گفتم که تو مرا می شناسی و می دانی اهل تهمت زدن به کسی نیستم، اما به خاطر این موضوع عذرخواهی می کنم.



عرب نیا اضافه کرد: اگر فرد دیگری از سخنان من ناراحت شده، عذرخواهی می کنم، اما خدا می داند که منظور من سینما بوده و نه شخصی خاصی!
 
وی گفت: من از خدا می خواهم اگر در مورد فرد خاصی حرف زده و تهمت و توین کردم، مرا نبخشد.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه در پاسخ به بیانیه‌ای حامد بهداد درباره سخنانش در مطبوعات منتشر کرده بود افزود:‌ یکی از همکارانم که به گمانم به بازی بخشی از رسانه‌هایی که غیر شرافتمندانه عمل می‌کنند ، گرفتار شد پاسخ‌هایی داد که بیشتر به هتاکی و فحاشی شبیه بود.
 
عرب نیا ادامه داد:‌ اصلا از آن سخنان ناراحت نیستم و از این که حداقل در پنج مورد سخنان وی قابلیت پیگرد قانونی داشت و نقل قول ‌هایی که کرده بود نیز کذب محض بود ، بسیاری از من خواستند که به سخنان این همکار پاسخ دهم.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به این که در صحبت‌هایم حتی از یک نفر هم اسم نبرده بودم و پس از این هم نخواهم برد ، افزود:‌ فکر می‌کنم دعوا و اختلاف میان بازیگران نیست و برخی رسانه ها به این موضوع دامن می‌زنند.
 
عرب نیا گفت: ‌برخی این هفته و هفته‌های قبل تلاش کردند اصل صحبت‌هایم را مخدوش کنند و آن را طوری نشان دهند که گویی اختلافی میان همکاران وجود دارد؛ حتی متاسفانه یکی از روزنامه‌های حرفه‌ای پا را فراتر گذاشت و درباره مقایسه صحت سخنان من در مقابل یکی از منتقدان نظرسنجی برگزار کرد که این کاملا اشتباه است.
 
وی به نامه‌ای که یکی از همکارانش در مطبوعات منتشر کرده بود اشاره کرد و افزود:‌ همه هتاکی‌ها و فحاشی‌های وی قابل بخشش است اما متاسفانه او در نامه اش اسمی از « خلیل عقاب» آورد و با تحقیر از این فرد نام برد.
 
عرب نیا گفت:‌ به نظر من خلیل عقاب کار بزرگی در این کشور کرد و نخستین کسی بود که سیرکی را آورد و اوقات فراغت خوبی ایجاد کرد و ما بهتر است ارزش کارهایی را که مردممان کردند به یاد داشته باشیم زیرا وی در تاریخ سرگرمی‌ سازی فرهنگ ایرانی نقش مهمی داشته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:‌ معمولا هر پنج شش سال یک بار حرف می زنم و اکنون باید حرف هایم را بزنم شاید تا سخنان بعدی ام زمان زیادی باشد .
 
عرب نیا در ادامه با بیان این که اگر فردی از این پس به خانواده من توهین کند هیچ ملاحظه‌ای نخواهم کرد گفت: ‌جایی در این نامه‌ها به خانواده‌ من بی‌حرمتی شد.
 
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب" Entekhab.IR؛ وی با بیان این که در این مورد پیگرد قانونی را حق خودم می‌دانم افزود:‌ اگر در این باره پیگیری قانونی نکردم فقط به این علت است که آبروی جامعه سینمایی نرود؛ از این پس هر کدام از مطبوعات و یا همکارانم درباره خانواده من و یا به خصوصیات من با احترام و یا بی‌ احترام سخنی بگوید ، در محکمه‌های قضایی با آن دوستان مقابله می‌کنم.
 
عرب‌نیا گفت:‌ مجدد با صراحت اعلام می‌کنم که جامعه بازیگری جامعه بسیار آبرومند و برای فرهنگ کشور مهم است و مردم از این پس دقت بیشتری کنند تا بفهمند چه کسی با تزویر و چه کسی با صداقت رفتار می‌کند.
 
وی افزود:‌ برخی مطبوعات به سخنان من اشکال می گیرند در حالی که اصلا سخنان من را چاپ نکرده اند .
 
عرب نیا گفت‌: متاسفانه برخی مطبوعات ، بازاری می‌سازند که اصل در آن فقط و فقط شمارگان است و آنها توجه نمی‌کنند که چه چیزهایی را فدا خواهند کرد ؛‌این مطبوعات در ابتدا اخلاق را فدای شمارگان خواهند کرد.
 
وی افزود: وقتی در کشوری ، میزگردهایی زنده یا غیرزنده در سطوح مختلف سیاسی ،‌اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی به بی حرمتی ، ‌فحاشی ‌، هتاکی و پای خانواده ها را به میان کشیدن تبدیل شود ، مردم هم تاسی می کنند .
 
عرب نیا ادامه داد:‌ بارها در برنامه های اخیر دقت کردم که از کسی نامی نبرم اما متاسفانه رویه نقد در کشور ما جای خود را به هتاکی ،‌تهمت پراکنی و نفرت انگیزی می دهد و به جای نقد افراد ‌، شخصیت ها را زیر سوال می بریم و افراد را تحقیر می کنیم .
این بازیگر سینما و تلویزیون گفت‌: به نشر منکر عادت کرده ایم و زمانی که برخی تهیه کنندگان، پول بازیگر و یا عوامل فیلم را ندهند ، چشم فرو می بندیم .
 
وی افزود:‌ وقتی به عنوان مسئول به تهیه کننده‌ای که به تعداد فراوان پرونده باز حقوقی دارد اجازه کار می‌دهیم ، چشم به روی منکر بسته‌ایم و وقتی می‌بینیم مطبوعات دروغی را منتشر می‌کنند و باز هم با آن نشریه مصاحبه می‌کنیم پس عادت کرده‌ایم که چشم به روی منکرات ببندیم.
 
عرب نیا هدف هنر را نشر اصول اخلاقی در جامعه خواند و گفت:‌ بازیگر به هیچ وجه نباید با هر وسیله‌ای و با خالی کردن زیر پای همکارش مشهور شود ؛ بازیگری که بازی بلد نیست نباید قرارداد ببندد.
 
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر "انتخاب" Entekhab.IR؛وی گفت:‌ البته در این میان جریان مغشوش و پرزوری وجود دارد که برخی افراد از آن منتفع می‌شوند و طبیعتا به آن دامن می‌زنند اما باید یادمان باشد که در همین جریان نیز مدیران ، بازیگران و تهیه کنندگان خوب و بزرگی هستند که خیمه سینمای ایران را به دوش می‌کشند.
عرب نیا در بخش دیگری از سخنانش ارتقای کیفیت کارهای سینمایی را وظیفه تک تک عوامل سینما دانست و افزود:‌ وظیفه تک تک ما حفظ استاندارد کیفیت کارهایمان است.
 
وی گفت:‌ ما در دهه60 و70 در همه ژانر‌ها فیلم داشتیم و تنها در سال پنج تا10 کار سخیف تولید می‌شد اما متاسفانه این تعداد در حال افزایش است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۷
نوید
|
Spain
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
6
36
این حامد بهداد چه خودش رو داخل بازیگر حساب کرد !
حامد بهداد بیشتر به یک جوان عصبی و روانی شبیه است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
5
26
نمیدانم چرا بعضی ها فکرمیکنند هرچه نقد را با چاشنی کلمات زشت عچین کنند محبوب تر میشوند و مثلا با سواد تربه نظر میرسند واقعا برای آقای فراستی با آن ادا واطوار واستفاده ازچنین کلماتی متاسفم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
3
25
واقعا باید یادگرفت خداییش هرکدوم ازماکه بودیم فوری در جواب بهداد بهش حمله می کردیم وبه دادگاهم می کشوندیمش
آقای بهدادیاد بگیروعبرت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
9
5
بوسه و عذرخواهی! آخرشو بد خراب کردی آقا فریبرز! هرچند از نظر بنده سناریو شما از همون اول هم فرسنگها فاصله داشت با نقدهای دلیرانه ای که توسط حجازی، فردوسی پور و ... عنوان شد.
رضا..............
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
27
عرب نیا با این کارش نشون داد به حرفایی که می گه اعتقاد داره ولی ؛بازم برام عجیبه که چطور بهدادبه خودش اجازه داده این تهمت ها را بزند .والا موندم که حقیقت چیه ا...اعلم
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
2
18
اگر آقای عرب نیا انتقادشو به خود حامد میگفت بهنتر و قشنگتر بود اما آقای بهداد هم کمی تند رفته بود
بهترین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
1
15
عرب نیا با این طرز بیانش نشون داد که واقعا از بهداد صبورتره
درود بر این هنرمند فهمیم وعاقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
7
2
از کجا معلوم اون جوابیه واقعاً از طرف آقای بهداد بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
عمو یادگار خوابی یا بیدار ؟!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا گران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
جوابیه نبود آقای بهداد متصور بودند منظور از مارلون براندو ایشان می باشند جالبه حامد و مارلون براندو...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
3
1
چطور يک دفعه عوض شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
5
5
واقعا من موندم آقاي عرب نيا در برنامه اولشون يه تهمتي به آقاي شريفي نيا زد بعد تو اين برنامه آخر خيلي راحت پس گرفت واقعا پس مسوليت راجع به حرفي كه مي زنيم كجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
2
4
خيلي وحشتناك مي شود اگر راحت به همديگر تهمت بزنيم و بعد خيلي راحت و بي مسئولانه بگوييم شايد اشتباه كردم تشابه نام بوده از جواب حامدبهداد هم متنفرم اما با اين برنامه آخر با خودم گفتم شايد حق با اونه بايد جلوي ايتن تهمتا ايستاد تا ديگه كسي بدون اطمينان حرفي نزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
2
14
فراستی فکر میکنه خیلی جسور و متفاوته

فکر میکنم یکی باید فرق بی ادبی و بی نزاکتی رو با جسور بودن به ایشون یاد بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
دقیقا" همینطوره آوانگارد بودن با بی ادبی و هتاکی دو مقوله کاملا" متفاوته...........
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
18
1
عرب نیا شد بازیگر آخه؟
پاسخ ها
علیرضا گران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
دیگه این نظر خیلی ساده انگارانه است درخشش ایشان در سریال مختار و فیلمهای سلطان و شوکران غیر قابل کتمان است..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
وقتی گفت صابونی رو انداختند زیر پای این بازیگر , خیلی خوشم اومد . عجب تیکه ای انداخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
2
عرب نیا می ارزد به هزارتا حامد بهداد
نظرات بینندگان