arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
ارزیابی مثبت ابتکار از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه به وضعیت تثبیت رسیده است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به گذشته، عملکرد ستاد احیای دریاچه را مثبت ارزیابی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به گذشته، عملکرد ستاد احیای دریاچه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش انتخاب، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه تلاش خوبی را در دوره دولت یازدهم انجام داده است، گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها و تامین اعتبار کار بسیار دشواری است که ستاد در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه نقاط ضعف و قوت بسیاری دارد، اظهار کرد: در مجموع تاکنون کار ستاد احیای دریاچه ارومیه خوب پیش رفته که بهبود وضعیت دریاچه نشانگر این عملکرد مناسب است و در حال حاضر دریاچه ارومیه از وضعیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه صورت گرفته و دریاچه در شرایط خوبی به سر می‌برد، افزود: در مورد کاهش شدید سطح آب دریاچه ارومیه در ماه‌های خرداد و تیر پیش‌بینی‌هایی شده بود اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد اما طبیعی است که افزایش دما، تبخیر و کاهش بارندگی در این فصل سال روی دریاچه اثر بگذارد.

ابتکار با تاکید بر اینکه از ابتدا شروع کار ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز انتظار احیای آن در مدت کوتاه وجود نداشته است، گفت: احیای دریاچه یک برنامه درازمدت است و برای آن یک بازه 10 تا 15 ساله پیش‌بینی شده است. سه سال ابتدایی برنامه‌های ستاد بر تثبیت وضعیت دریاچه تمرکز داشت که با عملکرد خوب آن و بارندگی‌ها محقق هم شد و شرایط خوبی برای دریاچه رقم خورد.

برنامه‌های سازمان محیط زیست در احیای دریاچه ارومیه


وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه دو کار مهم بر عهده دارد، اظهار کرد: یکی اصلاح الگوی کشت و آبیاری است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد و دیگری بحث سازمان‌های محلی بانوان و زنان روستایی است که در زمینه آموزش محیط زیست، اصلاح الگوی کشت، معیشت‌های جایگزین و...  فعالیت می‌شود تا با این اقدامات آب بیش‌تری برای انتقال به دریاچه ذخیره شود.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: این فعالیت‌ها می‌تواند مقدمه شروع جدی مشاغل جایگزین در این منطقه باشد تا به تدریج به سمت صنایع دستی، گردشگری و... حرکت کنیم،  سازمان محیط زیست نیز از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند و برنامه‌های خوبی در دست اجرا دارد.
نظرات بینندگان