arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

بازوی بارگیری در پایانه های نفتی ایران طراحی و ساخته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران از طراحی و ساخت بازوی بارگیری برای نخستین بار در کشور خبر داد که در یک ماه آینده در پایانه خارک نصب می شود.

به گزارش انتخاب به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، مهدی حسنی اظهار کرد: بازوی بارگیری تجهیز بسیار مهمی برای بارگیری نفت خام است که تاکنون دانش فنی ساخت آن در کشور ما وجود نداشته و نخستین بار است که در ایران ساخته می شود.

وی افزود: بازوهای بارگیری برای انتقال نفت از اسکله های نفتی به نفتکش هایی که در پایانه خارک پهلو می گیرند، استفاده می شود.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: به منظور کسب دانش فنی طراحی و ساخت این تجهیز، در برنامه ریزی و دستور کار این امور قرار گرفت و نخستین نمونه این دستگاه برای پهلوگاه شماره ١٠ اسکله شرقی (پایانه خارک) ساخته شد و در حال انجام آزمایش های عملکردی است.

رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران درباره آخرین تحولات این طرح افزود: کار طراحی و ساخت دستگاه به پایان رسیده است و پس از نهایی شدن آزمایش های عملکردی، دستگاه برای نصب و راه اندازی به پایانه خارک منتقل می شود.

حسنی اعلام کرد: در بازوی ساخته شده همه دیدگاه های عملیاتی و فنی برای تسهیل در کاربری این دستگاه و همچنین سهولت تعمیرات و نگهداری بازو لحاظ شده است که در این راستا قابلیتهای دستگاه ساخته و آزمایش شده نسبت به نمونه خارجی مشابه مناسب تر است و همه نکات نگهداری و عملکردی در ساخت آن لحاظ شده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان