arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

حدیثه؛ قربانی جدید کودک آزاری

درست همان روزهايي كه اخبار تلخ كودك‌آزاري «هانيه»، افكارعمومي را درگير كرده بود، در گوشه ديگري از شهر، دست راست دختركي پس از ضرب و شتم شديد از سوي پدرش و سهل‌انگاري در مداوا، عليرغم انجام 9 عمل جراحي از آرنج قطع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درست همان روزهايي كه اخبار تلخ كودك‌آزاري «هانيه»، افكارعمومي را درگير كرده بود، در گوشه ديگري از شهر، دست راست دختركي پس از ضرب و شتم شديد از سوي پدرش و سهل‌انگاري در مداوا، عليرغم انجام 9 عمل جراحي از آرنج قطع شد.

به گزارش ايسنا، شيرين صدر نوري ـ مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان ـ درباره جزئيات اين پرونده، اظهار كرد: آن گونه كه حديثه گفته است، در واپسين روزهاي فروردين ‌ماه امسال زماني كه مشغول ارسال پيامكي از تلفن همراه خود بود، پدر و پدربزرگش نسبت به او حساس شده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند، و از آن زمان است كه دردهاي مكرر دست راست حديثه آغاز مي‌شود و مراجعه به شكسته‌بند خانگي توسط مادربزرگش هم فايده نداشت.

وي با اشاره به اينكه حديثه فرزند طلاق است و حضانت او با مادرش بود، گفت: حديثه به صورت موقت و تا پايان ايام امتحانات به همراه دو برادر كوچكترش نزد پدرش زندگي مي‌كرد، پدري كه سابقه اعتياد را در پرونده زندگي خود دارد.

صدر نوري گفت: با گذشت دو هفته درد دست حديثه نه تنها قطع نشد بلكه در 11 ارديبهشت‌ماه به دليل تشديد درد، پدرش او را به بيمارستان فياض‌بخش منتقل مي‌كند، اما بنا به گفته حديثه، به دليل هزينه درمان، پدرش او را به خانه بازمي‌گرداند.

به گفته وي، پدر حديثه چهار روز بعد و زماني كه دست او تا بالاي مچ سياه شده بود، او را به بيمارستان شفاي يحياييان منتقل مي‌كند.

مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان ادامه داد: حديثه زماني به بيمارستان شفا يحياييان منتقل شد كه اين عضو بدن او از بين رفته بود و عليرغم تلاش پزشكان و قراردادن دست او در يخ براي احياي عضو، در نهايت پس از انجام 9 عمل جراحي ناموفق، ناچار به قطع دست او از آرنج مي‌شوند.

حضانت حديثه به مادرش سپرده شده بود و او موقتا نزد پدر مانده بود

صدرنوري در ادامه، به گذشته زندگي خانوادگي حديثه پرداخت و با بيان اينكه پدر و مادر حديثه از يكديگر جدا شده بودند، عنوان كرد: در حالي كه قاضي پرونده حضانت حديثه و دو برادر كوچكترش را به علت عدم صلاحيت پدر، به مادر سپرده بود، اما از آنجا كه مادر در تهران جايي براي سكونت نداشت، به همدان نزد اقوام خود مي‌رود و قرار بوده كه بچه‌ها نيز تا زمان اتمام ايام امتحانات نزد پدرشان بمانند. اما اين فاجعه در ايام غيبت مادر رخ مي‌دهد.

مددكار انجمن حمايت از حقوق كودكان با اشاره به كوتاهي و سهل‌انگاري پدر و همچنين مادري كه به تماس و شكايت‌هاي ناشي از درد كودكش توجه نمي‌كند، افزود: با توجه به سابقه بيماري عفوني حديثه، والدين بايد نسبت به درد اين دخترك حساسيت بيشتري نشان مي‌دادند، چرا كه بنابر اظهارنظر پزشكان معالج وي، اين احتمال وجود دارد كه ضرب و شتم «حديثه» منجر به آسيب‌ديدگي عروق دست وي شده و در نهايت، گسترش عفونت در دست راست او به دليل غفلت از مراجعه به پزشك، منجر به قطع دست وي شده باشد.

صدر نوري با اعلام پذيرش وكالت اين پرونده از سوي انجمن حمايت از كودكان، عنوان كرد: با توجه به مدارك موجود، در حال تنظيم دادخواستي عليه پدر حديثه هستيم و اين موضوع را از طريق مراجع قضايي پيگيري مي‌كنيم.

و امروز حديثه در حالي در كنار هانيه، نيما و باربدي كه ديگر در ميان ما نيست، قرار مي‌گيرد كه شمار اخبار كودك‌آزاري‌ها در جامعه رو به افزايش است.

فريادهاي اين كودكان در ضعف‌هاي قانوني و اعتباري به گوش‌ مسئولان ذيربط نمي‌رسد يا آن را هم مي‌توان به گردن مشكلات فرهنگي و اقتصادي جامعه انداخت و وجدان خود را آرام كرد؟
نظرات بینندگان