arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰

آمریكا:هیچ مقام آمریكایی با مدحی ملاقات نكرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال پخش فیلمی در سیمای جمهوری اسلامی با موضوع ارتباط محمدرضا مدحی، یك تاجر ایرانی مقیم خارج، با تشكل های مخالفان و مقام های كشورهای غربی، یك سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا گفته است، هیچ یك از مقامات آمریكایی با چنین فردی ملاقات نكرده اند.

محمدرضا مدحی در فیلم مستندی كه روز چهارشنبه با عنوان «الماسی برای فریب» از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، مدعی است كه با برخی  از مقامات بلندپایه غربی، از جمله معاون اوباما و وزیر خارجه آمریكا دیدار كرده و با آن دو در خصوص اقدام برای سرنگونی جمهوری اسلامی  مذاكره  كرده است.

ین در حالی است كه آلن ایر، یك سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا روز جمعه در پاسخ به پرسشی درباره ادعای محمدرضا مدحی در خصوص ملاقات با جوبایدن، معاون اول رییس جمهوری  آمریكا، و هیلاری كلینتون، وزیر امورخارجه این كشور، گفت:«من با قاطعیت می گویم كه اصلا هیچ مقام آمریكایی با این فرد ملاقات نكرده است.» آلن ایر تصریح  كرده است: هیچ مقام آمریكایی « نه تماس و نه ملاقاتی با وی نداشته اند.»

محمدرضا مدحی در این فیلم « جزئیات نفوذ دستگاه های امنیتی ایران در اپوزیسیون خارج نشین و انهدام طرح آمریكایی - صهیونیستی تشكیل دولت در تبعید» را بیان می كند.

در این فیلم گفته می شود كه محمدرضا مدحی كه« حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد مجروحیت جنگی و سابقه فعالیت در یكی از ارگانهای نظامی انقلابی نیز برخوردار است» در بانكوك به تجارت جواهرات و سنگ های قیمتی اشتغال داشت،  و در آنجا مورد توجه سفارت آمریكا در تایلند قرار گرفته و با وی تماس هایی گرفته می شود.

در ادامه این فیلم همچنین آمده است كه محمدرضا مدحی،  از « طریق سرویس اطلاعاتی آمریكا برای پیوستن به جریان ضد انقلاب خارج از كشور جذب شد و در سفری به عربستان با مقامات آمریكایی از جمله هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه این كشور دیدار كرد» و سپس در واشینگتن با جو بایدن ملاقات می كند.

در این فیلم در خصوص اقدامات محمدرضا مدحی گفته می شود وی  پس از مدتی به فرانسه می رود و در آنجا با یك « سرمایه‌دار ایرانی دارای تابعیت فرانسوی - اسرائیلی كه پدرش از چهره‌های نزدیك به رژیم پهلوی به ویژه اشرف بود» و همچنین یك « عناصر سلطنت‌طلب وابسته به دفتر به اصطلاح مطالعاتی سازمان جاسوسی MI6 انگلیس كه پدر وی نیز از دیپلمات‌های رژیم شاه بود،» ملاقات كرده و در نهایت این سه نفر تصمیم به تشكیل «شورای رهبری دولت در تبعید» می گیرند.

ایرنا، در خصوص نقش محمدرضا مدحی  در «دولت در تبعید»نوشته است:« در طراحی های صورت گرفته، مدحی مامور می شود تا با استقرار در پایگاهی در سرزمین های اشغالی ساماندهی طرحهای ضد ایرانی نظیر ایجاد ناامنی، اغتشاش، آشوب، حذف فیزیكی و كودتا را برعهده گیرد.» طبق این گزارش، در حالی كه دستگاههای اطلاعاتی غرب  محمدرضا مدحی را  برای رهبری عملیات سرنگونی جمهوری اسلامی اماده می كردند، وزارت اطلاعات ایران تصمیم می گیرد برای برهم زدن طرح انها وی را به ایران منتقل كند.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
0
هیلاری کلینتون با یک عنصر به ظاهر فراری از ایران نشست و در مورد تحولات ایران صحبت کرد؟!!!!خوب خوب . دیگه چی؟ هیلاری گفت ما شما را صددرصد حمایت می کنیم. آها آها. عجب عجب. عجب روزگاری شده. آها خوب خوب
نظرات بینندگان