arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

سوریه: ۱۲۰ غیرنظامی طی حمله هوایی جنگنده‌های فرانسوی به روستایی در منبج کشته شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت کشتار رخ داده در پی حمله جنگنده‌های فرانسوی را به روستای توخار الکبری در شمال شهر منبج را محکوم کرد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرده است که جنگنده‌های فرانسوی در بسیاری از موارد در قالب ائتلاف بین‌المللی بر فراز سوریه دست به اقدامات غیرقانونی زده‌اند و کشتار خونینی که رخ داده و حملات به منازل ساکنان این روستا اقدامی غیرانسانی از این دست بوده است.
 
در بمباران روز سه‌شنبه روستای التوخار در شهر منبج در حومه شمال شرقی حلب ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه کشته و زخمی شدند.
 
مخالفان اعلام کردند که حدود ۱۰۰ تن کشته شده‌اند که اکثرشان کودک و زن هستند.
 
وزار خارجه سوریه تصریح کرد که بمباران فرانسوی‌ها بیش از ۱۲۰ کشته بر جای گذاشته که اکثرشان کودک، زن و افراد مسن هستند و در عین حال تعدادی از زخمی‌ها نیز زن وکودک هستند در حالی که میزان خسارتی که به منازل آنها وارد شده، هنوز برآورد نشده است.  
 
وزارت خارجه سوریه عنوان داشت که این حمله فرانسوی یک روز بعد از حمله جنگنده‌های آمریکایی روز دوشنبه ۱۸ ژوئیه انجام شد که در کشتاری مشابه شهر منبج هدف گرفته شد و طی آن بیش از ۲۰ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند که آنها نیز از غیرنظامیان بودند.  
 
 این وزارتخانه با محکوم کردن این دو کشتار خونین گفت:‌ این ائتلاف به جای هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی زیرساخت‌ها و غیرنظامیان را هدف می‌گیرد.
 
وزارت خارجه سوریه ادامه داد که فرانسه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و انگلیس در انواع حمایت‌شان از گروه‌های تروریستی ابایی ندارند و این نشان از عدم جدیت این کشورهای در مبارزه با تروریسم دارد که هنوز هم تروریسم به قوت خود باقی است. اما این کشتارها عزم دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای تحقق راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه را از بین نمی‌برد و خواهان محکوم کردن این کشتار است و از شورای امنیت می‌خواهد به مسئولیت‌هایش در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی عمل کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان