arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
در پارک پرندگان تهران؛

جشن تولد «درنای تاجدار» در معرض انقراض برگزار شد

جشن تولد «درنای تاجدار» در معرض انقراض با حضور پرنده‌شناسان، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و عضو شورای شهر تهران در پارک پرندگان تهران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درنای 2

جشن تولد «درنای تاجدار» در معرض انقراض با حضور پرنده‌شناسان، نماینده سازمان حفاظت محیط زیست و عضو شورای شهر تهران در پارک پرندگان تهران برگزار شد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم؛ جشن تولد جوجه درنای تاجدار  در معرض انقراض که به تازگی متولد شده و  در حال مراقبت است پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور  جمعی از پرنده‌شناسان، اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و ولی‌الله شجاع پوریان، عضو شورای شهر تهران در پارک پرندگان تهران برگزار شد.

در این مراسم جشن تولد جوجه درنای تاجدار، شجاع‌پوریان و کهرم به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران و سازمان حفاظت محیط زیست بر حفظ گونه‌های در حال انقراض در کشور تاکید کردند.

جوجه درنای تاجدار در حال حاضر در کنار پدر و مادر خود در پارک پرندگان تهران زندگی می‌کند و از این حیوان در قرنطینه گرمسیری این باغ نگهداری و مراقبت می‌شود.

درنای تاجدار یکی از گونه‌های نادر درنا در جهان محسوب می‌شود که زیستگاه اصلی تولد آن جنوب آفریقاست و در سایر کشورها نیز در کنار تالابها زندگی و رشد می‌کند.

این نوع از درنای زیبا که نزدیک به  40 سال عمر  می‌کند به خاطر خشک شدن تالابها، تغییر اقلیم، خشکسالی و عدم زادآوری در معرض خطر منقرض شدن قرار دارد.

یک جفت از این درناهای تاجدار در حال حاضر در ایران و در پارک پرندگان تهران نگهداری می‌شوند که پس از ماهها تلاش، جوجه این درنای تاجدار زیبا با تلاش و مراقبت دست‌اندرکاران به دنیا آمده است.

جوجه درنای تاجدار که به تازگی در ایران متولد شده و از آن به خوبی مراقبت می‌شود در حال حاضر روزهای ابتدایی تولد خود را سپری می‌کند و مراحل نگهداری آن به طور کامل در دست انجام است.

نظرات بینندگان