arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

بخشی از S300 در ایران مستقر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر دفاع در نشست کمیسیون از ورود سامانه اس 300 به کشور و استقرار بخشی از آن خبرداد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش مجلس، اظهار داشت: در این جلسه دو طرح تقویت بسیج و طرح مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بررسی شد که پیشنهادهایی نیز جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مطرح شد.

وی با بیان اینکه عصر روز گذشته کمیسیون میزبان سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونان ایشان بود اظهار داشت: در ابتدا بروجردی رئیس کمیسیون نکاتی درباره حوزه دفاع و اهمیت موضوعات دفاعی کشور مطرح و اعلام کرد که به یاری خدا در این دوره نیز همکاری صمیمی و متقابلی بین کمیسیون و وزارت دفاع وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  ادامه داد: سردار دهقان در ابتدا، تشکیل مجلس و کمیسیون امنیت در دوره دهم را تبریک گفت و در ادامه با بیان اینکه نظام سلطه سر سازگاری با جمهوری اسلامی ندارد، گفت باید تقویت بنیه دفاعی در دستور کار باشد. نیازها و مطالبات و انتظارات از حوزه دفاع الزاماتی را ایجاد می کند و باید حوزه دفاع ارتقا، تقویت و به روزرسانی شود. کشورهای دیگر هم در منطقه و هم خارج از منطقه به صورت قابل توجهی سرمایه گذاری هایی می کنند و جمهوری اسلامی نیز کانون توجه آنهاست.

نقوی حسینی افزود: دهقان در ادامه بحث خود تصویری کلی از فعالیت ها و برنامه های وزارت دفاع و پشتیبانی را در کمیسیون ترسیم کرد و بیان شد که نوسازی و به روزرسانی در دستور کار وزارت دفاع است. وی گفت ما قادریم در حوزه بالگردها و هواپیماها سازنده باشیم و خودمان بسازیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: وزیر تاکید کرد که در حوزه جنگ افزاری هم پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و برنامه های مفصلی هم داریم. رسیدگی به مسائل رفاهی و دریافتی پرسنل حوزه دفاع هم از جمله موضوعات مورد توجه وزارت دفاع است و البته در این زمینه نیازمند توجه خاص مجلس نیز هستیم چرا که نباید حافظان و حراست کنندگان دفاع و امنیت مردم و کشور با مشکل معیشت روبرو باشند. امروز بازنشستگان حوزه دفاع و نیروهای مسلح در شرایط سختی قرار دارند و دریافت آنها پاسخگوی نیازها و هزینه های زندگی نیست.

نقوی حسینی به نقل از دهقان گفت: در حوزه توسعه موشکی، پیشرفت های واقعا قابل توجهی داشته ایم. در بخش های زمینی، دریایی و هوایی به لحاظ کمّی نیز افزایش جدی داشته ایم. در بخش مهمات، افزایش دقت و کاهش انحرافات به توفیق های بالایی رسیده ایم. امروز سلاح های پرتابی ما نطقه زن هستند و به لحاظ مسافت نیز به حد قابل قبولی دست یافته ایم.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه وزارت دفاع در دریا کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: دهقان عنوان کرد که زیردریایی ها، شناورها و سایر امکانات مورد نیاز نیروی دریایی را خودمان ساخته و تهیه می کنیم. شناورهای تندرو در هر سطحی و با هر سرعتی در داخل تولید می شود. در صنایع الکترونیکی نیز به سطح منطقه ای و جهانی رسیده ایم.

دهقان همچنین گفت: رادارها را طراحی و تولید می کنیم، در زمینه ماهواره ها، ماهواره‌‌بر سیمرغ اوج کار است که تلاش می کنیم آن را در مدار قرار دهیم. سامانه اس 300 هم آمد و بخشی از آن مستقر شد. در ادامه اعضای کمیسیون دیدگاه های خود را در زمینه های مختلف دفاعی مطرح کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان