arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

ذوالنور: ممکن است گزینه اصولگرایان در سال 96 احمدی‌نژاد باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده نزدیک به جبهه پایداری می‌گوید اصولگرایان مجلس دهم جدا از هم یا مقابل همدیگر نیستند، حتی چیزی به نام پایداری به صورت برجسته و تشکل خاص وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت اصولگرایان در مجلس دهم به خبرنگار خبرآنلاین گفت: وضعیت اصولگرایان در مجلس دهم به نسبه خوب است ولی ایده‌آل ما نیست، هنوز وضعیت مطلوب ما حاصل نشده است.

وی إظهار داشت: در واقع برخلاف تبلیغاتی که در انتخابات مجلس می‌شد که اصولگرایان عرصه را از دست داده ‌اند و باخت انتخاباتی داشته‌اند یا اینکه در مجلس نمی تواند تأثیر گذار باشند خوشبختانه اصولگرایان وضعیت خوبی دارند و نشان داده اند که اثربخش هستند ولی باز هم با ایده‌ال ها فاصله داریم.

ذوالنور در رابطه با اینکه چرا برخی اصولگرایان مجلس حاضر نیستند با پایداری‌ها سر یک میز بنشینند نیز گفت: جبهه پایداری‌ در جریان اصولگرایی تعریف می شود و مقابل هم و جدای از هم نیستند که بگوییم نمی‌توانند سر یک میز بنشینند،البته باید توجه داشته باشیم که نمی توانیم بگویم پایداری یعنی همه اصولگرایی و یا اصولگرایی یعنی فقط پایداری، ما گرایشهای مختلفی در اصولگرایی داریم که اینها در منافع ملی و اصول اصلی اصولگرایی با هم دعوایی ندارند، الان هم در مجلس اصولگرایان تقابلی با هم ندارند و جدای از هم حرکت نمی کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوْال که ایا اختلافات پایداری ها با اصولگرایان در مجلس دهم همانند مجلس نهم تکرار خواهد شد گفت: در مجلس دهم همچین اتفاقی نمی افتد، حساب مجلس نهم با مجلس دهم فرق می کرد ما در مجلس دهم آن تفاوت مجلس قبل را نداریم، چیزی نیز بِه نام پایداری به صورت برجسته نداریم که تشکل خاص جدای از اصولگراها باشند، در واقع پایداری ها که در مجلس دهم هستند جدای از جریان اصولگرایی حرکت نمی کنند.

وی تاکید کرد: ما در مجلس دهم شاهد تضاد و تقابلی بین اصولگرایان نخواهیم بود یعنی هیچ تضاد، تنش و تقابلی در جریان اصولگرا وجود نخواهد داشت که بگویم این یکی مقابل دیگری قرار گرفته است اینها همگی در کنار هم هستند.

وی هم چنین در پاسخ به این سوْال که تا چه اندازه فضای انتخابات ٩٦را به نفع اصولگرایان است گفت: اگر دولت روحانی در مقطع باقی مانده از عمر دولتش بتواند یک تحول مهمی إیجاد کند که ذائقه مردم را عوض کند و مردم احساس کنند بخشی از شعارهای که روحانی داده است عملیاتی شده است و این مهم را در زندگیشان حس کنند در این شرایط رقابت بین روحانی و اصولگرایان قابل توجه است.

این چهره نزدیک به جبهه پایداری گفت: ولی اگر روحانی نتواند چنین اقدامی را انجام دهد پیروزی را برای وی نمی بینم در واقع رقابت تنگاتنگی نخواهد بود که ما باختن و شکست دادن وی را کاری سخت بدانیم.

وی ادامه داد؛ قطعا اگر وضعیت دولت مثل الان باشد دور بعد دولت روحانی در عرصه انتخابات پیروز نخواهد بود،البته ممکن است روحانی و برخی وزرا گزارش کاری بدهند که از واقعیت دور باشد ولی واقعیت ها برای همه روشن است و در واقع اگر روحانی بتواند به تولید رونق بدهد و وضعیت بیکاری را سروسامان دهد توانایى رقابت پیدا می کند و الا وی توانایى رقابت با کاندیدای مورد حمایت جریان اصولگرا را نخواهد داشت و شکست می خورد.

ذوالنور در رابطه با احتمال حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد گفت:اصولگرایان هنوز به نتیجه ای نرسیده اند و هنوز معلوم نیست که اصولگرایان آیا از احمدی‌نژاد حمایت می کنند یانه زیرا اصولگرایان باید مسیر را تا ته بروند و همه گزینه ها را مورد بررسی و مقایسه قراردهند و به گزینه ای برسند،ممکن است آن گزینه کسی باشد همانند احمدی نژاد و یا گزینه ای غیر از احمدی نژاد باشد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان