arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

هکر ۲۰ ساله ۴۰۰ حساب بانکی در میاندوآب دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در یکعملیات پلیسی، هکر ۲۰ ساله ای که اطلاعات حساب های بانکی ۴۰۰ نفر را در کل کشور از طریق مجازی به سرقت برده و اقدام به خرید اینترنتی می کرد دستگیر شد.

به گزارش  انتخاب، سرهنگ حسن شیخ نژاد در این خصوص در گفتگو با زرین خبر یکی از سایت های محلی میاندوآب اظهارداشت: برابر شکایات مردمی رسیده به پلیس فتای میاندوآب مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی که بعد از خرید اینترنتی توسط خودشان و بدون اطلاع آنها صورت گرفته است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: به دنبال کسب این اخبار، ماموران پلیس فتای شهرستان اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی سارق یا سارقان انجام داده و با تحقیقات و بررسی های گسترده پلیسی، یک فرد ۲۰ ساله در شهرستان لاهیجان که به صورت غیرمجاز از درگاه های بانکی اینترنتی استفاده می کرد، شناسایی شد.

وی گفت: پس از شناسایی این فرد و با هماهنگی های قضایی صورت گرفته، این فرد توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر و به میاندوآب منتقل شد.

شیخ نژاد با بیان اینکه این هکر اینترنتی در بازجویی اولیه به سرقت رمز عبور و شماره کارت ۴۰۰ نفر از دارندگان کارت های بانکی اعتراف کرده است تصریح کرد: این فرد بعد از سرقت رمز و شماره کارت مشتریان در هنگام خرید اینترنتی، نسبت به خرید مجازی با استفاده از آنها اقدام می کرد.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: این فرد در دو ماه گذشته حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از حساب های بانکی مردم برداشت کرده که روند شناسایی افرادی که از حساب های بانکی آنها برداشت شده، هم اکنون نیز ادامه داشته و احتمال افزایش افراد شاکی و مقدار وجه سرقتی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه از هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور که با موارد مشابه برخورد می کنند، سریعا موضوع را با پلیس درمیان بگذارند، گفت: متهم پس از اعتراف و تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

شیخ نژاد با توصیه به رعایت نکات ایمنی لازم در هنگام استفاده از کارت های عابر بانک و یا مراجعه به بانک ها، اظهار کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات حفاظتی، از در اختیار گذاشتن رمز کارت خود در اختیار افراد نامطئن خودداری کرده و در هنگام خرید اینترنتی حتما از درگاه هایی استفاده کنند که جعلی نبوده و نیز از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان