arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی روایت می کند؛

"شرط امام (ره) برای حکم ریاست جنتی" چه بود؟

سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتخاب معنی دار یکی از "ضمائم کتاب خاطرات ۶۷ آیت‌الله هاشمی"، به "شرط امام (ره) برای حکم ریاست جنتی" اشاره کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتخاب معنی دار یکی از "ضمائم کتاب خاطرات ۶۷ آیت‌الله هاشمی"، به "شرط امام (ره) برای حکم ریاست جنتی"  اشاره کرده است.

 به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" ؛ یکی از نامه‌های منتشر شده در ضمائم کتاب خاطرات ۶۷ آیت‌الله هاشمی مربوط به مکاتبه آیت‌الله مهدوی‌کنی با امام(ره) در مورد مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین صدور حکم ریاست آقای جنتی بر آن سازمان از سوی امام (ره) است.

حضرت امام‌خمینی(ره) در پاسخ به گزارش تفصیلی آیت‌الله مهدوی‌کنی در تاریخ ۳۰/۱۱/۶۷ که طی آن به تاریخچه، تشکیلات و مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی در اشاره شده و همچنین پیشنهادهایی در ارتباط با سرپرستی سازمان ارائه گردیده‌بود مرقوم فرمودند: از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت‌الاسلام جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم مشروط به اینکه مسئله را نزد آقایان اعضای سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای نکرده آقایان نگران نشوند.

 متن کامل این نامه بدین شرح است:
نامه
زمان: ۳۰ بهمن ۱۳۶۷/۱۲ رجب ۱۴۰۹
مکان: تهران، جماران
موضوع: مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی
مخاطب: مهدوی کنی، محمدرضا

[ در پاسخ به گزارش تفصیلی آقای مهدوی کنی به تاریخ ۳۰/۱۱/۶۷ که طی آن به تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامی، تشکیلات و تعداد پرسنل و مسائل و مشکلات مربوط به آن پرداخته شده است و از اینکه در دو – سه سال اخیر، حمایت مورد نیا ز به عمل نیامده، گلایه شده است و به پیوست نامه مذکور، پیشنهادهایی در ارتباط با سرپرستی سازمان و کمک به رفع نیازهای مالی آن شده است. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده‌اند:]

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی کنی – دامت افاضاته

با سلام و دعا برای وجود جنابعالی. آنچه مرقوم داشته‌اید:

۱ – از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت الاسلام آقای جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم، مشروط بر اینکه مسئله را پیش آقایان اعضای محترم سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای ناکرده آقایان نگران نشوند.

۲ – در مورد صرف سهم مبارک امام – علیه السلام – آنچه نزد خود شما می‌آید، جنابعالی مختارید هرگونه صلاح می دانید عمل کنید . و نیز اجازه می‌دهم تا آن کسانی که از من درسهم اجازه دارند به همان میزان اجازه‌شان در صورت تمایل از طریق جنابعالی صرف در تبلیغات اسلامی نمایند.
۳ – در مورد اوقاف قابل صرف در تبلیغات اسلامی به جناب حجت الاسلام آقای امام جمارانی سفارش می نمایم تا در زمینه فوق کمک لازم را بنمایند . خیلی التماس دعا دارم . امیدوارم همیشه چون گذشته موفق و مؤید به نشر و تبلیغ اسلام گردید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
امام امام امام ، صد حيف از امام ، اگر امروز بودي بعضي ها را خوب سر جاشون مي نشاندي ، كو تا مادر روزگار چو تو فرزند بزايد ، امام امام امام
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
1
1
انتخاب لااقل بزن غیر قابل انتشار یکی هر چند نظرم نه سیاسی بود نه بی ادبانه البته صلاح و مصلحت خویش خسروان دانند
مدیر پایگاه دوست عزیز، ضمن تشکر از نظر شما، هر چند نمی دانیم منظورتان کدام نظر است اما خوب است بدانید برخی نظرات به دلیل شرایط خاص حاکم بر کشور و اصول و خطوط قرمز، امکان انتشار ندارد، ضمن آنکه به دلیل زیاد بودن نظرات، گاهی اوقات، نظرات طی 24 ساعت پس از ارسال نظر انتشار می باد
نظرات بینندگان