arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

حمله تروریستی به یک ایستگاه پلیس استرالیا خنثی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پلیس استرالیا اعلام کرد پنجشنبه شب به وقت محلی مردی را دستگیر کرده که با خودرو حامل چند بطری گاز به یک ایستگاه پلیس در حومه سیدنی هجوم برده است.

به گزارش  انتخاب، بطری های گازی که در این خودرو وجود داشته است منفجر نشده و هیچ فردی از افسران پلیس نیز کشته و یا مصدوم نشده اند.

تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' اعلام کرد یک مرد با خودرو حامل بطری های گاز به داخل پارکینگ سرپوشیده ایستگاه پلیس 'مریلند' در غرب سیدنی رفته است.

احتمال می رود وی قصد عملیات تروریستی و انتحاری داشته است.

این مرد که ساعت 19 پنجشنبه شب به وقت محلی وارد این پارکینگ شده بود، ساعت 20 دستگیر شد.

پلیس اعلام کرد یک کمربند امنیتی در اطراف منطقه تشکیل شده است و خیابانی که ایستگاه پلیس در آن است بسته شده و ترافیک سنگینی ایجاد شده است.
براساس بیانیه پلیس، نیروهای نظامی در محل به عنوان یک اقدام احتیاطی باقی می مانند، در حالی که افسران واحد امداد و خنثی سازی بمب برای بررسی خودرو در منطقه حضور دارند.
پلیس اعلام کرد هیچ عضوی از افسران عمومی یا پلیس در این عملیات زخمی نشده است.

تارنمای 'هافینگتون پست' به نقل از شاهدان عینی نوشت که این فرد قصد داشت با بطری های گاز ایستگاه پلیس را منفجر کند.

برخی گزارش ها نشان می دهد فرد بازداشت شده دچار سوختگی شده است.

تدابیر امنیتی در استرالیا برای مقابله با فعالیت های تروریستی که چندین مورد آن در سال 2014 میلادی محقق شد، تشدید شده است و مقامات استرالیا مدعی هستند تاکنون چندین طرح تروریستی را در این کشور خنثی کرده اند.

وزیر مهاجرت استرالیا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که حدود 100 شهروند این کشور، استرالیا را به مقصد سوریه ترک کرده اند تا در کنار گروه های تروریستی از قبیل داعش بجنگند.
طبق قوانین جنگی استرالیا، هیچ شخصی حق جنگیدن در خارج از کشور با هیچ گروهی را ندارد، مگر آنکه تحت فرمان و با اجازه نیروهای نظامی و دولتی استرالیا باشد.

پلیس استرالیا اواخر خرداد ماه گذشته نیز نوجوانی 17 ساله را به اتهام جرایم تروریستی و احتمال تکرار حادثه 'اورلاندو' آمریکا پس از آنکه در فیسبوک مدعی داشتن 'نقشه حمله' شد، دستگیر کرد.

پلیس حدود دو ماه پیش نیز یک نوجوان را به اتهام طراحی فعالیت تروریستی در روز 'آنزاک' در خانه اش در حومه شهر سیدنی بازداشت کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان