arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۵

بمب افکن های قاره پیمای روسیه مواضع داعش را هدف گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شش فروند بمب افکن قاره پیمای توپولف روسیه برای سومین بار در دو هفته گذشته با پرواز از خاک این کشور، مراکز و مواضع گروه تروریستی داعش را در سوریه بمباران کردند.

 
به گزارش انتخاب، مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: شش فروند بمب افکن دورپرواز «توپولف-22 ام.3» مراکز اصلی گروه تروریستی داعش را در شرق تدمر و استان حمص بمباران کردند و به پایگاه های خود بازگشتند.

بنا به این گزارش، بمب افکن های روسی دو مقر فرماندهی، یک پناهگاه مستحکم تروریست ها و همچنین مرکز بزرگ تسلیحات سنگین و زرهی داعش را هدف قرار دادند که براساس ارزیابی های تجسسی منهدم شده است.

روسیه افزون بر استفاده از یگان هوایی مستقر در پایگاه حمیمیم برای همکاری ضد تروریستی با ارتش سوریه، از دو هفته پیش نیز دو باره از بمب افکن های راهبردی توپولف برای سرکوب هوایی تروریست ها بهره می گیرد.

بمب افکن توپولف 22ام.3 با توان حمل 24 تن انواع بمب و موشک، برد پروازی 7000 کیلومتر، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه های پرقدرت اخلالگر ساخته شده در دوران شوروی، دو برابر صوت سرعت دارد.

روسیه از مهرماه سال گذشته با درخواست سوریه، بمباران مراکز گروه های تروریستی بویژه داعش را آغاز کرد.

هواپیماهای قاره پیمای روسیه بارها مراکز و اهداف گروه های تروریستی ضد سوری را بمباران کرده بودند، ولی از اسفند ماه گذشته پس از برقراری آتش بس، پرواز این هواپیماها متوقف و عملیات ضد تروریستی هوایی محدود به بمب افکن ها و بالگردهای مستقر در سوریه شده بود.

گروه گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان