arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

هشدار کشورهای عربی به اتباعشان در پی تیراندازی مرگبار مونیخ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت‌های خارجه شماری از کشورهای عربی با محکوم کردن حمله شب گذشته در مونیخ به اتباعشان در آلمان هشدار دادند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری الفجر،  وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی شهر مونیخ تاکید کرد، تروریسم هویتی جز کشتار افراد بی گناه و گسترش آشوب و ایجاد ترس و وحشت میان مردم ندارد.
 
این وزارتخانه در ادامه ضمن ابراز همدردی با مردم آلمان و تاکید بر حمایت منامه از تلاش‌ها برای حفظ امنیت، ثبات و آرامش در این کشور، از اتباع خود خواست در اماکن امن بمانند.
 
در ادامه این بیانیه بر موضع‌گیری بحرین در مخالفت با تمامی اشکال خشونت، افراط گرایی و تروریسم تاکید شده و منامه افزایش همکاری‌ها میان کشورهای جهان و هماهنگی برای نابودی تروریسم و خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها را خواستار شد.
 
وزارت خارجه کویت نیز در بیانیه‌ای از اتباع خود که در حال حاضر در آلمان حضور دارند خواست در اماکن امن بمانند و از حضور در تجمع‌ها خودداری ورزند.
 
همزمان شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت نیز ضمن محکوم کردن این حمله با دولت آلمان اعلام هبستگی کرد.
 
وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای به اتباع خود در شهر مونیخ هشدار داده و خواست احتیاط کرده و به اماکن امن بروند.
 
از سوی دیگر وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای به شدت تیراندازی در این شهر را محکوم و تاکید کرد: قاهره به شدت باتمامی اشکال ارعاب غیرنظامیان و به خطر انداختن زندگی آنها مخالف است.
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با ارسال پیامی به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور در حادثه تیراندازی در مرکز خریدی در شهر مونیخ را تسلیت گفت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان