arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

آیت‌الله یزدی: رابطه مقام معظم رهبری با آیت‌الله سیستانی آمریکا را بیچاره کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله محمد یزدی شامگاه شنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد با تحلیلی از شرایط و وضعیت بیداری اسلامی در کشورهای منطقه اظهار داشت: آمریکا عراق را تصرف کرده بود تا بر جمهوری اسلامی ایران حاکم شود و ایران را زیر سلطه خود قرار دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر؛ وی ادامه داد: وضعیت کنونی عراق که دارای حکومت دینی و الهی است و همچنین حضور نافذ شخصیت آیت‌الله سیستانی در این کشور مسئله ساده‌ای نیست.

آیت‌الله یزدی گفت: رابطه که آیت‌الله خامنه‌ای که رهبر عالیقدر جمهوری اسلامی هستند در جریان عراق و حمایتی که از نفوذ و قدرت آیت‌الله سیستانی انجام دادند، نقش فوق‌العاده‌ای داشت و آمریکا در سایه این ارتباط بیچاره شد.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به شکل‌گیری حکومت اسلامی در عراق گفت: با کمک آیت‌الله سیستانی و نقشی که جمهوری اسلامی ایفا کرد شیعیان عراق در طول کشمکش‌های چندماهه از راه عقلایی به نقطه‌ای رسیدند که امروز عراق یکی از دوستان و حامیان جمهوری اسلامی است و ایران هم حامی عراق است.

نایب رئیس مجلسخبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکا سرمایه‌گذاری کلانی انجام داد که در عراق بماند ولی چندی پیش به این  کشور اعلام کردند که باید از عراق برود.

آیت‌الله یزدی به استقرار دموکراسی در عراق در حمایت از اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و در مورد تحولات سایر کشورهای اسلامی از جمله مصر گفت: مسئله انقلاب مردم مصر را نباید ساده فرض کرد. در کشور انقلاب بزرگی شده که توفیق فوق‌العاده‌ای داشته است و مردم این کشور طاغوت و نوکر چشم و گوش بسته آمریکا را بیرون راندند.

وی با اشاره به برخی جنایت‌های مبارک در مصر گفت: کاروان غذایی و دارویی که از کشورهای مختلف برای کمک رسانی به مردم مظلوم غزه حرکت کرده بود، در مصر متوقف شده بود و مبارک اجازه ورود این کاروان به غزه را نداده بود اما امروز که مبارک سقوط کرد راه غزه باز شد.

رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: اگر روزی برخی از مصری‌ها شیعه را کافر و مشرک می‌دانستند، امروز الازهر که یکی از موثرترین دانشگاه‌های مصر است فضای خوبی برای شیعیان ایجاد کرده است.

وی گفت: پس از دستگیری مبارک سلفی‌ها و بعضی از گروه‌های وهابی می‌خواستند با تخریب اماکن مقدسه درگیری‌های داخلی را تشدید کنند اما علمای مصر وارد عمل شدند.

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود از سید حسن نصرالله به عنوان شخصیت دوم جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این شخصیت توانسته در جهان اسلام کارهای خوبی انجام دهد و خودش را مخلص رهبری می‌داند.

وی تاکید کرد: اگر روزی سید حسن نصرالله اعلام می‌کند که اگر اسرائیل با چندین برابر نیروهای خود وارد لبنان شود نیروهای حزب‌الله با آنها مقابله می‌کنند، حتما زمینه‌های آن را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر روز با مشکلاتی مواجه بوده و هست، اظهار داشت: نباید توقع داشته باشیم که بدون دشمن و راحت کارمان را انجام دهیم.

نظرات بینندگان