arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

محسن رضایی: اصولگرایان رهبر انقلاب را در جبهه انقلاب تنها نگذارند/ بنی صدر به سبک اشکانیان عمل کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در حال حاضر اصولگرایان تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد انتخابات قرار داده‌اند و دلیل اختلاف آنها هم همین موضوع است و تا زمانی که این طور باشد وحدت در معرض خطر است.

محسن رضایی در خصوص ترویج مکتب ایرانی، انحرافات ایدئولوژیک و چشم انداز فعالیت های سیاسی اصولگرایان موضع گیری کرد.

اهم مطالب وی در گفت​وگو با فارس را در ادامه می​خوانید:

*​ ایرانی‌‌گری همیشه شعاری بوده که برای رسیدن به قدرت و حفظ قدرت مطرح شده است و این عده رفتاری متفاوت با گفتار از خود نشان داده‌اند. طرح مکتب‌ایرانی انحرافی است و با انگیزه تثبیت قدرت بیان شده است.

*​ در سال اول جنگ بنی‌صدر می‌گفت من می‌خواهم به سبک اشکانیان بجنگم و زمین بدهم و زمان را بدست آورم ولی زمین‌ها را داد و از زمان بدست آمده نتوانست بهره برداری کند. هرگاه ایران از اسلام جدا شد ما شکست خورده‌ایم. مبنای تفکر امام خمینی(ره) این است که نباید ایران را از اسلام جدا کرد چرا که جدا کردن ایران از اسلام باعث آسیب‌های جدی به کشور می‌شود و برخی از کسانی که نغمه جدایی ایران از اسلام را سر داده اند، افرادی قدرت طلب‌اند که قصد دارند با تحریک احساسات مردم به قدرت برسند.

* طی 2 سال اخیر نمونه‌هایی از پرداختن به ایرانیت صرف در کشور مشاهده شد. اگر واقعا این عده ادعا دارند که طرفدار ایران هستند بهتر است حق ایران را در خلیج فارس و دریای خزر احیاء کنند. مدعیان مکتب ایرانی اعتراضی به لشکر‌کشی عربستان به خلیج فارس نکردند .

* ما هویت شناخته شده‌ای داریم. نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند هویت شناخته شده ما را به هم بزنند، معلوم نیست که برخی افراد از هویت انقلابی ما چه آسیبی دیده‌اند که می‌خواهند آن را جابه جا کنند و به همین دلیل است که یک بار از ناحیه آزادی‌خواهی و بار دیگر از ناحیه ایرانی‌گری به جنگ با هویت انقلاب می‌آیند؛ برخی مواقع هم از زاویه تحجر و خرافات به مبارزه با هویت انقلابی ما می‌آیند در حالی که هویت اسلامی- ایرانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب بود که در دفاع مقدس تثبیت شد.

* افرادی که بحث‌های انحرافی را مطرح می‌کنند، با ایدئولوژی انقلاب تقابل ایدئولوژیک دارند و نمی‌خواهند اجازه دهند ایدئولوژی انقلاب از عرصه سیاست فراتر رود و وارد اقتصاد، صنعت و عرصه‌های دیگر شود، این افراد می‌خواهند پس از آنکه از گسترش ایدئولوژی و هویت انقلابی به عرصه‌های دیگر جلوگیری کردند سیاست را نیز هویت زدایی کنند.

* اصولگرایان رهبر انقلاب را در جبهه انقلاب تنها نگذارند. منحصر کردن رهبری به ادبیات سیاسی و حکومتی ظلم بزرگی به انقلاب است. لذا باید گفت که اصولگرایان کم کم به یک جناح و حزب در حال تبدیل شدن هستند در حالی که اصولگرایی فراتر از یک جناح است.

* اصولگرایان تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد انتخابات قرار داده‌اند؛ با این وضع، وحدت در معرض خطر است

* اختلافات به وجود آمده در جبهه اصولگرایی برای این است که اصولگرایان گفتمان انقلابی امام و رهبری را رها می‌کنند که یک نمونه آن شیوع بد اخلاقی، تهمت و غیبت در جبهه اصول‌گرایی است که با آن مبارزه جدی صورت نگرفته است.

* مسئولین دولت در رابطه با سفر به عربستان و دعوت از ملک‌عبداا‌لله رسما تبری بجویند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
هويت ما چيست؟
مسلمانيم؟ پس چرا اينهمه دروغ ،بي اخلاقي و ظلم
زرتشيم؟ پس كو پندار،كردار و گفتار نيك؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
0
اقای رضایی لازمه بگم عربستان به بحرین لشکر کشی کرده ، نه به خلیج فارس

ثانیا.... منم موندم که شما و امثال شما چه اصراری دارید که هویت ایرانی ما رو نادیده بگیرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
0
خوشم میاد که جناب رضائی خیلیِِِیییییییی واردی !!!
نظرات بینندگان