arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

نظر 3 نماینده در مورد ادغام ها/ باهنر: شورای نگهبان به اصل ادغام وزارتخانه‌ها ایراد نگرفته/ احمدی نژاد دوباره از رهبری مهلت خواست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت بنیه اطلاعاتی و ارتباطی کشور تاکید کرد و خواستار مستقل ماندن وزارت ارتباطات برای جلوگیری از هجوم اطلاعاتی دشمن شد.

به گزارش انتخاب  "زهره الهیان" در نشست علنی امروز صبح مجلس - یکشنبه ۲۲ خردادماه -  در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به مواد ۱۳۰ و ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مصوبه هفته گذشته مجلس درباره ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات نگرانی‌هایی ایجاد کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه پس از انتخابات سال ۸۸ ، بیشترین روزنه نفوذ دشمن از طریق مجاری ارتباطی و فضای مجازی بود، ادامه داد: بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، تکنولوژی‌های مربوط به ام‌ام‌اس و... خلأهایی ایجاد کرده بود که نیروهای نفوذی دشمن بتوانند با این امکانات اهداف خود را از کشور دنبال کنند.

الهیان افزود: اخیراً هم وزارت اطلاعات از طریق یک شبکه گسترده از حوزه مجازی و فضای سایبر این خلأها را پوشش داده و به‌طور ارزنده‌ای تحت کنترل خود درآورده است.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نیاز به گسترش تمهیدات در حوزه ارتباطات باید فضایی را مهیا کرد که در آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت مستقل و منسجم به فعالیت خود ادامه داد.

باهنر: شورای نگهبان به اصل ادغام وزارتخانه‌ها ایراد نگرفته است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد ندانستن تذکر زهره الهیان درباره تشکیل وزارت امور زیربنایی گفت: شورای نگهبان از طرح ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن ایراد نگرفته است بلکه موضوع شرح وظایف وزارتخانه ادغامی را ملزم به تصویب مجلس خوانده است. بنابراین کمیسیون و مجلس نیز در این مرحله نباید در اصل لایحه تغییر ایجاد کند.

"محمدرضا باهنر" نا در نشست صبح امروز مجلس یکشنبه (۲۲ خرداد) در پاسخ به تذکر زهره الهیان گفت: تذکر شما ربطی به دستور جلسه صبح امروز ندارد. در این مورد قبلا صحبت شده و به تصویب رسیده است و به این دلایل تذکر شما را اصلا وارد نمی‌دانم.

رئیس جلسه امروز صبح مجلس گفت: بسیاری از رسانه‌های مکتوب هم با نوشتن تیترهای درشت و نادرست درباره ادغام وزارتخانه‌ها و به‌ویژه سرپرستی وزارت راه موضع‌گیری کرده‌اند که البته باید گفت وزیر راه و ترابری مدتی قبل سرپرستی‌اش به پایان رسید و بنابراین رئیس جمهوری درخواست تمدید مهلت سرپرستی از رهبری کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه معرفی وزیر به مجلس با تاخیر مواجه بود، مهلت ۱۲ خرداد نیز برای ادامه سرپرستی در وزارت راه کفایت نکرد، بنابراین با مذاکرات انجام شده رهبر معظم انقلاب موافقت کردند که تا پایان خردادماه "علی نیک‌زاد" به‌عنوان سرپرست وزارت راه باقی بماند.

رئیس مجلس یادآور شد: شورای نگهبان از طرح ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن  ایراد نگرفته است بلکه موضوع شرح وظایف وزارتخانه ادغامی را ملزم به تصویب مجلس خوانده است. بنابراین کمیسیون و مجلس نیز در این مرحله نباید در اصل لایحه تغییر ایجاد کند.

ایرادهای شورای نگهبان به وزارت امور زیربنایی شکلی است نه محتوایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ایرادهای شورای نگهبان به وزارت امور زیربنایی شکلی است نه محتوایی، گفت: ضروری است که نمایندگان از حیثیت مجلس و این مصوبه دفاع کنند.

 "مصطفی کواکبیان" با استناد به ماده ۲۳ آئین نامه داخلی مجلس در جلسه علنی امروز ـ ۲۲ خرداد ـ مجلس شورای اسلامی خطاب به الهیان که به بیان انتقادهایی از ادغام وزارتخانه ارتباطات و امور زیربنایی پرداخته بود، گفت: از خانم الهیان انتظار می رفت که از حیثیت مجلس دفاع کند، باید توجه داشت که برخی رسانه ها اخبار وارونه ای را از مجلس انعکاس می دهند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، افزود: با وجود آن که نماینده دولت در روز رای گیری با ادغام وزارتخانه‌های امور زیربنایی و ارتباطات موافقت کردند اما چند روز بعد شاهد حضور وزیر مربوطه در صداوسیما و بیان مخالفت ایشان بودیم.

وی از دولت خواست دولت دلیل این مخالفت را پس از موافقتی که به صورت رسمی اعلام کرده بیان کند.



نظرات بینندگان