arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

فشار غرب بر هند برای عدم خرید گاز ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون انرژی عدم خرید گاز ایران توسط هند را بازی سیاسی غرب دانست و گفت: عدم همکاری هند با ایران در قرارداد گازی در خط لوله صلح و عدم انجام تعهدات خود بازی سیاسی است که از جانب آمریکا و غرب برای اعمال فشار بیشتر بر ایران طراحی شده است.

به گزارش انتخاب؛ سید عماد حسینی نماینده قروه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به قرارداد گازی خط لوله صلح افزود: خط لوله صلح، نام قرارداد گازی است که بین ایران - پاکستان و هند منعقد شده است و براساس این تفاهم نامه ایران متعهد است که تا مدت 25 سال گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان ارسال نماید ولی اخیراً مشاهده شده که هند از خرید گاز ایران سرباز می زند.

سخنگوی کمیسیون انرژی عدم همکاری هند با ایران در خط لوله صلح و عدم انجام تعهدات را بازی سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: سرباز زدن هند از انجام تعهداتش به دلیل نفوذ آمریکا و اعمال فشارهای غرب بر این کشور است تا از این طریق فشارهای تحمیلی خود را به ایران افزایش دهند.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه خط لوله صلح به سمت کشورهای شرق آسیا در حال گسترش است و از آنجائیکه آمریکا و غرب تمایلی به این موضوع ندارد و درصدد سنگ اندازی در برابر اقدامات ایرانی هستند از هر فرصتی برای اعمال نفوذ و فشار بر کشورهای طرف قرارداد ایرانی استفاده می‌کنند.
نظرات بینندگان