arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

قذافي کجا پنهان شده؟

ساندی استار با بیان اینکه قذافی برای زنده ماندنش تلاش های مایوس کننده ای را آغاز کرده است نوشت: قذافی برای فرار از هجوم هوایی جنگنده های ناتو به پناهگاههای زیر زمینی پناه برده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 یک روزنامه انگلیسی نوشت، معمر قذافی در پناهگاههای زیر زمینی مستحکم در عمق 182 متری زمین پناه گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ ساندی استار با بیان اینکه قذافی برای زنده ماندنش تلاش های مایوس کننده ای را آغاز کرده است نوشت: قذافی برای فرار از هجوم هوایی جنگنده های ناتو به پناهگاههای زیر زمینی پناه برده است.

این روزنامه نوشت: تونل های زیر زمینی که قذافی را پناه داده اند با عرض چهار متر و با نوعی لوله های بسیار مستحکم 75 تنی ساخته شده اند ضمن اینکه عمق بعضی از این تونل ها 182 متری زیر زمین است.

این روزنامه با بیان اینکه این تونلها بخشی از طرح رود مصنوعی عظیم است که قذافی در دهه هشتاد و با بودجه 20میلیارد پوندی آن را ساخته است این طرح را بزرگترین و گران ترین طرح تاریخ در نوع خود عنوان کرد و نوشت: طرح مذکور به بهانه استخراج آب از عمق 762 متری منطقه صحرای لیبی و انتقال آن به شهر ها و آبادی ها ساخته شده است.

ساندی استار ادامه داد این تونلها صحرای لیبی را به مقر قذافی در طرابلس، بنغازی و سرت( محل تولد قذافی) مرتبط می کند و رژیم قذافی از آن به عنوان پایگاهی برای نیروها، انباری برای مرکبات، تجهیزات نظامی و حتی گازهای سمی استفاده می کند.


به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ در این خبر یکی از انگیزه های نیروی هوایی انگلیس در به کار گیری بمب هایی با قدرت تخریب تاسیسات زیر زمینی در لیبی مقابله با پناهگاههای زیر زمینی قذافی دانسته شد و آمده است: نیروی هوایی انگلیس پیش از این اعلام کرده بود برای تخریب مراکز اصلی فرماندهی در لیبی از بمب هایی لیزری با قدرت تخریب تاسیسات زیر زمینی استفاده می کند که طول هر یک از آنها به چهار متر می رسد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
1
او پشت عينک دوديش پنهان شده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
0
0
بابا ، همین بغل مغلاست !!
نظرات بینندگان