arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

هارد يک ترابايتي سامسونگ براي لپ تاپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سارا همتي: هارد هر چقدر هم ظرفيت بالايي داشته باشد، باز هم پر مي شود. اما بايد پذيرفت لپ تاپي که هاردي با ظرفيت بيشتر داشته باشد بسياري از مشکلات را حل مي کند.
سامسونگ بتازگي هارد لپ تاپي يک ترابايتي خود را با نام Spinpoint M8 معرفي کرده است. اين هارد که از دو صفحه 500 گيگابايتي تشکيل شده، 9/5 ميليمتر ضخامت دارد و آنقدر کوچک است که به آساني در يک تلفن همراه جا مي گيرد.اين هارد با بهره گيري از فناوري قالب بندي پيشرفته( AFT )، تراکم ذخيره داده ها را در واحد سطح افزايش مي دهد(داده هاي بيشتري را در مساحت کمتري جاي مي دهد). افزون بر اين، محصول تازه سامسونگ در مقايسه با ديگر هاردها، از اجزاي کمتري ساخته شده است که در نتيجه از يک سو تا 7 درصد سرعت بيشتر از ديگر سو تا 8 درصد مصرف انرژي کمتري دارد.
اين هارد با بهره گيري از دو فناوري اکوستيک و نويزگارد سامسونگ به ميزان چشمگيري، سر و صداي کمتري توليد مي کند. اين هارد همچنين در برابر ضربه مقاوم است و از ديسک در برابر آسيب هاي فيزيکي که موجب از دست رفتن داده ها مي شود، محافظت مي کند.هنوز روشن نيست که اين هارد چه هنگام به بازار مي آيد، اما سامسونگ قيمت اين دستگاه را 129 دلار اعلام کرده است.

نظرات بینندگان