arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

موج گرمای شدید در راه است

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، هفته سوم مرداد جاری گرمای شدید در کشور حاکم خواهد شد که در صورت افزایش مصرف برق، سه هزار مگاوات کمبود در این بخش به وقوع خواهد پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب،  علیرضا احمدی یزدی روز دوشنبه در همایش مدیریت مصرف برق و اصلاح الگوی مصرف برق مشترکان عمومی و اداری در زنجان افزود: با توجه به پیش بینی های سالانه برای مصرف برق در فصل تابستان، تابستان سال جاری نیاز به این انرژی در پیک مصرف بیش از 54 هزار مگاوات پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: 30 تیر امسال 52 هزار و 700 مگاوات برق مصرفی ثبت شد که در تاریخ صنعت برق این عدد بی سابقه بود.
احمدی یزدی افزود: همکاری مشترکان عمومی در مدیریت مصرف برق نقش عمده ای دارد چرا که آمارها بیانگر آن است که تابستان سال گذشته گرم تر از سال های قبل آن بود و تابستان امسال نیز گرم تر از سال 94 خواهد بود.
وی تصریح کرد: با همکاری مشترکان عمومی و مدیریت مصرف سال گذشته دوهزار مگاوات برق در این بخش صرفه جویی شد.
معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر ادامه داد: شبکه سراسری برق سالانه نیازمند چهار هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی است که هر مگاوات آن یک میلیون دلار سرمایه گذاری و به عبارتی دیگر رسیدن به چهار هزار مگاوات به 140 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: با صرفه جویی در مصرف برق سرمایه گذاری برای نیروگاه برقی نیز کاهش پیدا می کند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.
احمدی یزدی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، امکان صرفه جویی 40 تا 50 درصدی مصرف برق بدون ایجاد مشکل در عرصه تولید و خدمات برای مشترکان وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: ظرفیت نیروگاهی صنعت برق کشور هر 10 سال باید دو برابر افزایش پیدا کند که پیش بینی ها نشان می دهد در سال 1400 نیاز مصرف برق حداقل چیزی در حدود 80 هزار مگاوات برق باشد که باید برای جوابگویی به نیاز باید حداقل 120 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داشته باشیم.
وی بیان کرد: پنج درصد مشترکان این شرکت را اداره ها تشکل می دهند که 10 درصد مصرف انرژی را شامل می شود که در بهینه سازی مصرف و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند.
معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رشد جمعیت، رشد مصرف انرژی را به مراتب افزایش داده و علاوه بر آن افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش دمای زمین را نیز به همراه داشته است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان