arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

اخباری که کمی دیر منتشر می شوند؛ واریز نشدن ۵ میلیارد دلار از درآمد نفت در سال ۸۸ به خزانه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، از بررسی گزارش تفریغ بودجه ۸۸ در این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش نهایی کمیسیون درباره اجرا شدن مفاد قانون بودجه ۸۸ در ۱۳۹ بند تنظیم شده است که از اجرای نادرست ۶۴ درصد از این قوانین و برخی بی‌انضباطی‌های مالی گسترده خبر می‌دهد.
 
به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ "عباسعلی نورا" از تدوین گزارش نهایی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس  درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۸۸ خبر داد و گفت: این گزارش در ۱۳۹ بند و در سه بخش قوانین کامل اجرا شده، قوانین ناقص اجرا شده و قوانین اجرا نشده تدوین شده و در یک جمع بندی ساده از اجرا نشدن یا ناقص اجرا شدن ۶۴ درصد از قوانین بودجه ۸۸ خبر می‌دهد.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی، در تشریح برخی از جزئیات گزارش تدوین شده در کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: این گزارش از مغایرت پنج میلیارد دلاری صادرات نفت و واردات فرآورد‌ه‌های نفتی در سال ۸۸ و واریز نشدن این مبلغ از درآمدهای نفتی به خزانه خبر می‌دهد.

وی استدلال دولت درباره علت‌ واریز نکردن این مبلغ به خزانه را اینگونه تشریح کرد: دولت ادعا می‌کند این مقدار از نفت فروخته شده به‌صورت تهاتری برای مبادله با بنزین و برخی فرآورده‌های نفتی دیگر استفاده شده است، اما باید توجه داشت که دولت سندی مبنی بر واریز کردن درآمدهای ناشی از فروش این فرآورده‌ها به مردم، نزد خزانه ندارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، همچنین از مغایرت ۱۱میلیارد مترمکعبی میان گاز خارج شده از پالایشگاه‌ها و گاز فروخته شده به مردم خبر داد و افزود: ۱۱میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تصفیه شده از پالایشگاه‌های کشور خارج شده است که در مجموع مصرف کشور خود را نشان نمی‌دهد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از خانه ملت؛ نورا، این حجم از گاز طبیعی مفقود شده را معادل ۴هزار میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات که به‌زودی در صحن قرائت می‌شود، نشان از بی‌نظمی مالی گسترده در اجرای بودجه ۸۸ دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۳
0
1
نکنه این همون یک میلیارد سابق هست که با احتساب تورم حالا شده 5میلیارد!
ناشناس
|
CANADA
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
0
0
اين ميلياردها را به خزانه راه ندادند چون جا نبود!!!!!!!!!
نظرات بینندگان