arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

احتمال ربوده شدن بالگرد پاکستان توسط طالبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد طالبان پاکستان اعلام کرد، تمام سرنشینان بالگرد ام-آی 17 که در افغانستان سقوط کرده توسط طالبان پاکستان، در منطقه‌ای به نام عزرا در استان لوگار به گروگان گرفته شده اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، سیف الله محسود، مقام ارشد طالبان پاکستان اضافه کرد: اگر نیروهای افغان و آمریکایی برای آزادی این افراد تلاش کنند، گروگان‌ها بلافاصله کشته می شوند.

با این حال سرهنگ آسم باجا، سخنگوی نیروهای نظامی افغانستان دراین باره گفت:‌ تمامی اقدامات ممکن برای کمک در این زمینه انجام می شود.

وی گفت: در این مدت مقام‌های ارتش ملی و دولت افغانستان برای انجام حمایت‌های لازم درخصوص یافتن خدمه بالگرد با یکدیگر در تماس بوده‌اند.

با این حال یک منبع در طالبان افغانستان مدعی شده که تمام 6 گروگان‌ زنده هستند و در اسارت طالبان افغانستان به سر میبرند. او گفته طالبان می‌خواهد این افراد را به کشورشان پس دهد.

چند روز قبل منابع نظامی در پاکستان اعلام کردند که در پی سقوط یک بالگرد ام-آی 17 متعلق به دولت پنجاب در استان لوگار افغانستان، طالبان خدمه آن را گروگان گرفته و بالگرد را آتش زده است.

یک مقام دولت پنجاب پاکستان نیز گفت: این بالگرد برای تعمیرات کلی راهی ازبکستان بوده که در منطقه عزرا دچار نقص فنی شده است.
نظرات بینندگان