arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

"نامه رئیس جمهوری یک بدعت و اقدام غیرمتعارف است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نامه احمدی نژاد به مجلس درباره وزارت ورزش و جوانان را نوعی بدعت و اقدامی غیرمتعارف برشمرد و گفت: مجلس هیچ گاه اختیاراتش را کاهش نمی‌‎دهد و به طور قطع وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری رای نخواهد آورد.

به گزارش انتخاب، "جواد جهانگیرزاده" در جلسه علنی امروز مجلس - سه شنبه ۲۳ خرداد - و در جریان قرائت نامه محمود احمدی نژاد به رئیس مجلس درخصوص وزیر ورزش و جوانان با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آئین نامه داخلی مجلس، اظهار کرد: آقای رئیس شما وظیفه دارید که از شان، منزلت و اقتدار مجلس دفاع کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما آقای رئیس جمهوری را دوست داریم و می خواهیم که در مجلس نیز محترم و عزیز باشند، گفت: اما اقدامی که آقای احمدی نژاد کرد، به طور قطع دخالت در مسئولیت سایر قوا است.

وی تصریح کرد: ایشان در بندهای مختلف این نامه به ویژه بند ۴ اعلام کرده اند که مرجع ذی‌صلاح اجرای این قانون مشخص نیست و بااین مصوبه فداکاری های جوانان ما در عرصه ورزش مورد صدمه قرار می گیرد.

جهانگیرزاده به تذکر احمد توکلی که همین رابطه بود اشاره کرد و گفت: همان طور که در صحبت های آقای توکلی شنیدیم، این نوع نامه نگاری ها یک بدعت و یک اقدام غیرمتعارف است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، ادامه داد: اگر رئیس جمهوری نمی خواهد وزیر موردنظرش رای نیاورد، اصلا کسی را معرف نکند، البته به طور قطع نیز وزیر پیشنهادی ایشان رای نخواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید قدرتمند عمل کند، اظهار کرد: در صورت قدرتمند عمل کردن مجلس، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی نیز فراهم می شود، اما اینکه مجلس را وادار کنند که اختیاراتش را کاهش دهد، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: ما نه تنها از مجلس هشتم بلکه از مردم سالاری دینی نیز دفاع می کنیم، متاسفانه ساختارهای قانونی در کشور به رسمیت شناخته نمی شوند و انتظار ما این است که رئیس مجلس به عنوان بیان کننده دیدگاه نمایندگان، از شان مجلس دفاع کند.

ابهامی در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت،"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر جهانگیرزاده، گفت: من فکر می کنم تشکیل وزارت ورزش و جوانان نه تنها سطح ورزش را کاهش نمی دهد بلکه باعث ارتقای آن نیز می شود.

وی با بیان اینکه اینگونه تفسیرها درست نیست و ممکن است در این فضای التهاب آمیز این بحث معقول نباشد، افزود: ممکن است که بین دولت و مجلس در این رابطه اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ اما نظر نهایی را با مجلس بدهد، چرا که من در این مصوبه ابهامی نمی بینم و اگر ابهامی وجود دارد بایدتفسیر شود.

نظرات بینندگان