arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شد

مهندس جهانگرد روز دوشنبه در یک نشست خبری اطلاع داد که طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شده است و پیاده سازی آن با جدیت دنبال می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهندس جهانگرد روز دوشنبه در یک نشست خبری اطلاع داد که طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شده است و پیاده سازی آن با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش انتخاب به نقل از  روابط عمومی وزارت ارتباطات؛ مهندس جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در مورد اهمیت وزارت ارتباطات گفت: نقش و تأثیر ICT در مسائل مختلف اقتصادی فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نیاز دارد که در سطح ملی یک مرکزیت و مرجعیت موضوع را درست مدیریت و سیاست گذاری کند هماهنگی کند که با بازیابی جایگاه و ایجاد این هماهنگی این مهم هم اکنون صورت گرفته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان این که در گذشته وظیفه سازمان عملیات اجرایی بوده و هیچ طرح استراتژیکی برای مأموریت آن شکل نیفتاده بود اظهار داشت: وظیفه ما ساخت دیتاسنتر نیست بلکه باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد

جهانگرد با تاکید بر این که طراحی شبکه ملی اطلاعات با سازمان است، گفت: اجرای این شبکه با زیرساخت و اپراتورها است و هماهنگی بین آنها بر عهده ما است.

وی با بیان این که نهادی برای مدیریت دیتا در کشور لازم است گفت: مجموعه مطالعات و جمع بندی‌ها به این منجر شد که مراکز داده، پلتفرم شبکه ملی اطلاعات باشد و در دو سه هفته آینده نحوه مدیریت این مراکز اعلام می‌شود.

وی فعالیت‌های مربوط به پیاده سازی دولت الکترونیک و زیرساخت‌های آن و طراحی و توسعه شبکه ملی اطلاعات و در کنار آن تدوین و توسعه قوانین و مقررات و توسعه کسب و کارهای نوین شرکت‌های جدید و نوآور را از دیگر اقدامات سازمان در این مدت عنوان کرد که با راه اندازی پلتفرم نسل 3 و 4 خوب رونق گرفته است.

مهندس جهانگرد ادامه داد: طراحی شبکه ملی اطلاعات کامل شده و پیاده سازی بخش اعظم آن محقق شده است.

وی افزود: بخش‌ها و پیکربندی اصلی شبکه زیرساخت و بخش‌های اپراتوری اپراتورهای مختلف هم با هم هم‌راستا و همگام شده و می‌توان گفت در مسیر درست گام‌ها در حال برداشته شدن است و دستاوردهای این بخش در هفته دولت اعلام خواهد شد.

وی در بحث پیاده سازی دولت الکترونیکی نیز اظهار داشت: گام‌های مقدماتی در راه اندازی پورتال برداشته شده و لازم است با تأمل بیشتر به حوزه‌های دیگر ورود کنیم تا مردم به سرویس‌های بیشتر دسترسی یابند.

وی گفت: در این حوزه فعالیت زیرساختی بسیاری عقب بود که به انجام رسید.

جهانگرد با تاکید بر این که در سال پیش رو به این تلاش‌ها تعمیق بیشتری داد خاطر نشان کرد: با توجه به این که محور توفیق دیگر بخش‌ها است امیدواریم پایه گذاری صحیحی در صنعت کشور شکل گیرد و موجب توفیق دیگر بخش‌ها شود.

وی با اشاره به این که جریان اطلاعات داخلی شده است؛ ادامه داد: در حال حاضر با بستر سازی صورت گرفته سایت‌های مورد نیاز به داخل کشور منتقل و ترافیک داخلی از 10 درصد ابتدای دولت به 50 درصد رسیده است.
نظرات بینندگان