arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

گرماي بي سابقه در هرمزگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرمای بی سابقه در هرمزگان موجب افزایش 180 مگاواتی مصرف برق در این استان شد.
 
 مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: در روزهای اخیر پیک مصرف برق در استان از هزار و 300 مگاوات به هزار و 480 مگاوات افزایش یافته است. محمد صادق وجدانی افزود: افزایش بی سابقه سامانه های گرمازا در استان تاثیر مستقیمی در افزایش مصرف برق دارد. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در چند روز اخیر درجه حرارت هوا در برخی از مناطق هرمزگان به 49 درجه سانتی گراد افزایش داشته است.
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: پیک مصرف برق درروزهای اخیر از ساعت 22به ساعت16 افزایش یافته است که علت آن استفاده بیش از حد از سیستم های خنک کننده است . وجدانی افزود: پیک برق مصرفی این روزها در مقایسه با مرداد پارسال 15 مگا وات فاصله دارد که این میزان نشاندهنده افزایش زود هنگام مصرف برق در روزهای آغاز فصل تابستان است .
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: مصرف زیاد برق در استان تا ساعت یک بامداد ادامه دارد وپس از این ساعات مصرف برق با افت 200مگاواتی روبه رو می شود. وجدانی با اشاره به اینکه روزهای جمعه پیک مصرف برق 100 مگاوات کمتراز روزهای عادی است گفت: استفاده از لوازم برقی استاندارد و استفاده نکردن از لوازم برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف از راههای صرفه جویی در مصرف برق است .

نظرات بینندگان