arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

انتقاد دولت انگلیس ازاعتصاب پنج روزه کارکنان راه آهن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب، کارکنان راه آهن حومه جنوبی لندن اعلام کردند از امروز(دوشنبه) اعتصاب پنج روزه ای را در پی طرح حذف 'کنداکتورها' در ایستگاه های قطار آغاز کرده اند.

بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، کارکنان بخش کنداکتور که مسئولیت اطمینان از بسته شدن درهای قطار را برعهده دارند، می بایست به بخش های خدماتی منتقل شوند.

با این حال «میک کش» دبیر کل اتحادیه امور دریایی، حمل و نقل و راه آهن انگلیس در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز اظهار داشت: طرح جدید دولت انگلیس به این معنی است که امنیت و مشاغل در قطارهایی که به دلیل حمل مسافر بیش از حد ظرفیت خطر آفرین شده اند، به خطر افتاده است.

وی دلیل این اعتصاب را کاهلی شرکت اپراتور راه آهن جنوبی لندن و مقامات دولتی بیان داشت و گفت: آنها نشان دادند که هیچ علاقه ای به حل و فصل اختلافات ندارند.

با این حال شرکت 'گوویا تامسلینک'، شرکت عهده دار مدیریت و اپراتوری این خط راه آهن می گوید که این اعتصاب کاملا 'غیر موجه' است.

این شرکت تاکید کرده که امیدوار است 40 درصد از خدمات این راه آهن در زمان اعتصاب همچنان برقرار باشد.

خط راه آهن حومه جنوبی انگلیس که مسافران را از مرکز لندن به حومه های جنوبی پرجمعیت این شهر منتقل می کند، بارها شاهد اعتصاب های یک روزه و لغو سفرها بوده است که مقامات علت آن را کمبود نیرو می دانند.

«ترزا می» نخست وزیر کشور انگلیس نیز از اعتصاب یاد شده انتقاد کرده است.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری گفت: این اعتصاب سبب بروز اختلال و سردرگمی برای مسافران شده است. ما از اینکه روسای اتحادیه به تاثیر اعتصاب بر مردم توجه ندارند ناراحت هستیم.
این اعتصاب، طولانی ترین اعتصاب کارکنان خطوط راه آهن انگلیس در طول پنجاه سال گذشته به شمار می آید.

آخرین بار در سال 1968 میلادی کارکنان راه آهن به دلیل اختلاف بر سر افزایش دستمزدشان به مدت 12 روز اعتصاب کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان