arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

سوال همشهری از دبیرکل موتلفه:چرا کسی توی دهن احمدی نژاد نمی زند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه شرق، گزارشی از جلسه پرسش و پاسخ محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه با خبرنگاران را منتشر کرده است.

در بخشی از گزارش آمده است:

سؤال دیگر  درباره انگلیسی‌خطاب‌كردن فهرست اصلاح‌طلبان در تهران از سوی برخی اعضای حزب مؤتلفه پیش از انتخابات هفتم اسفند گذشته بود. حبیبی گفت: «ما معتقد نیستیم که آن فهرست ٣٠‌نفره تهران انگلیسی بوده و ما هم چنین چیزی نگفته‌ایم و آن حرف را باطل می‌دانیم؛ چرا‌که امکان ندارد شورای نگهبان صلاحیت کسانی را تأیید کرده باشد که وابسته به انگلیس هستند؛ از‌این‌رو مواضع رسمی مؤتلفه هر هفته از سوی دبیرکل اعلام می‌شود». خبرنگار اعتماد گفت من سند این گفته را دارم و حبیبی پاسخ داد هركسی این حرف را زده، اشتباه كرده است.

خبرنگاری از حبیبی سؤال كرد كه اگر اصولگرایان روی احمدی‌نژاد به اجماع برسند، شما باز هم تمكین خواهید كرد؟ او پاسخ داد: «ما فعلا بنا نداریم درباره شخصی اظهارنظر کنیم». خبرنگار همشهری با اشاره به نوع بازی مؤتلفه در انتخابات مجلس گذشته خطاب به حبیبی گفت كه شما نقش تداركاتچی جبهه پایداری و رهپویان را بازی كردید و در شرایطی كه احمدی‌نژاد پرچم تبیین گفتمان انقلاب را برداشته است، شما كجا هستید و چرا توی دهانش نمی‌زنید؟ دبیركل مؤتلفه پاسخ داد: «ما موافق این نوع ادبیات نیستیم و شما هم تکرار نکنید». درباره چرایی ائتلاف مؤتلفه با پایداری هم توضیح داد: «در رابطه ما با پایداری، ایثارگران و رهپویان کوچک‌ترین عدول هم از اصول‌مان صورت نگرفته و ما با آنها همفکر هستیم؛ هرچند ممکن است در سلایق تفاوت داشته باشیم؛ بنابراین ما معتقد به ثبات ‌قدم در اصول و عدول از نظرات سلیقه‌ای هستیم».

 خبرنگار دیگری كه در فاصله كمی از حسن غفوری‌فرد نشسته بود، به گفته‌ای از حبیبی درباره لزوم عمل تشكیلاتی اشاره كرد و پرسید یكی از اعضای شورای مركزی شما (غفوری‌فرد) به علت اینکه در فهرست تهران قرار نگرفت، از ائتلاف خارج شد. شما چه برخورد و واكنشی به این رفتارها دارید؟ حبیبی در پاسخ گفت: «ما معتقد هستیم که هیچ‌کس حق عدول از دستورات تشکیلاتی را ندارد».
نظرات بینندگان