arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

توصیه مرحوم حاج احمد خمینی به مردم درباره انتخابات

مردم باید كسانی را برای نمایندگی مجلس برگزینند كه نسبت به آنها شناخت كافی داشته باشند زیرا شناخت از سوابق كاندیداها در انتخاب مؤثر و مفید و تعیین‌كننده خواهد بود. صرف تظاهر به انقلابی بودن كافی نیست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی صبح دیروز (اردیبهشت 71) در دیدار فرماندهان و پرسنل لجستیكی مركز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانش‌آموزان و معلمان نواحی چندگانه تهران و اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران با ایشان، مسئولیت‌های دوران سازندگی و بازسازی كشور را تعیین‌كننده سرنوشت نظام و انقلاب توصیف كرد و با تأكید بر عزم ملی در روند سازندگی اظهار داشت:
 
همه آحاد ملت امروز باید عرصه جهاد را در سازندگی كشور بدانند و در صحنه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی حمایتگر مسئولان نظام و انقلاب باشند، امروز اگر استقلال و خودكفایی كشور در زمینه‌های گوناگون تأمین نشود مسلماً باید نظاره‌گر سلطه بیگانگان باشیم و این مسئله با اصول بنیادین انقلاب اسلامی كه تضمین كننده استقلال و آزادی است منافات خواهد داشت. ما برای همیشه نمی‌توانیم شاهد عدم توسعه كشور و فقر و محرومیت مردم باشیم بنابراین تلاش در راه پیشرفت و توسعه كشور یك وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی برای همه آحاد ملت است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گزینش نمایندگانی بصیر، خبیر، متعهد و دارای سوابق انقلابی را مورد تأكید قرار داد و خاطرنشان كرد: در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم. نكته‌ای كه متأسفانه كمتر مورد توجه بعضی از طرفداران كاندیداهاست، رعایت اخلاق و منش اسلامی است، بعضی از افراد به طرفداری از یك كاندیدای خاص همه‌نوع جفا،تهمت و شایعه و دروغ را مجاز می‌دانند. اخلاق و وجدان اسلامی بالاتر از انتخاب زید یا عمرو است. بیائیم عالم را محضر خدا بدانیم و به‌خاطر دو روز نمایندگی به طرف مقابل تهمت و افتراء نزنیم كه این از معاصی كبیره است. وی افزود: مردم آگاه و انقلابی اگر با توجه به معیارها و شاخص‌های اسلامی افراد موجه، كارساز، بصیر و پیرو راستین خط امام و رهبری و حافظ انقلاب و اسلام را به مجلس بفرستند.

یقیناً برای پیشبرد برنامه‌های سازندگی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور كارساز خواهد بود. باید سعی كنیم افراد متخصص، با كفایت، دارای دانش و تجربه را انتخاب كنیم. انتخاب افراد فاقد تخصص و كفایت برای كمیسیون‌های مجلس مخرب و سدكننده خواهد بود زیرا افراد بی‌كفایت و فاقد تخصص و تعهد موجب تصویب قوانین خواهد شد كه مضر به حال اسلام و انقلاب است. مردم باید كسانی را برای مجلس انتخاب كنند كه در سختی‌‌ها و فراز و نشیب‌های انقلاب در كنار مردم باقی بمانند و مهم‌تر از آن افرادی باشند بدون وابستگی به ارزش‌های منحط غرب.

مردم باید كسانی را برای نمایندگی مجلس برگزینند كه نسبت به آنها شناخت كافی داشته باشند زیرا شناخت از سوابق كاندیداها در انتخاب مؤثر و مفید و تعیین‌كننده خواهد بود. صرف تظاهر به انقلابی بودن كافی نیست. با حضور گسترده خود در مرحله دوم انتخابات سعی كنیم نماینده‌ای موجه و كارساز به مجلس بفرستیم.

نظرات بینندگان