arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

آخرين نمايش يک " ديوانه "

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
*مسيحا سام نژاد
حتي اگر مارتين پالرمو اين همه گل در دوران فوتبالش به ثمر نرسانده بود، همواره به عنوان بازيکني که توانسته دريک مسابقه 3 ضربه پنالتي را از دست بدهد، در تاريخ جاودانه مي شد. اما اين رکورد منفي درکتاب رکوردهاي گينس، در کارنامه موفق 20 ساله فوتبال پالرمو که با بيش از 290 گل، روز گذشته براي هميشه به پايان رسيد، به آساني محو مي شود. مارتين پالرمو 37 ساله به آخرين ايستگاه فوتبال خود رسيد. او يکشنبه شب درآخرين بازي خانگي با پيراهن بوکاجونيورز به ميدان رفت.
 
درآرژانتين همه تلاش کردند تا نظر او را در مورد خداحافظي از فوتبال تغيير دهند و هواداران تيم هربار که او را مي ديدند از او مي خواستند که حداقل 6 ماه ديگر به فوتبال ادامه دهد. اما پالرمو تصميمش را گرفته بود. حتي التماس هاي هم تيمي هايش و فالسيوني مربي تيم نظراو را عوض نکردند. پالرمو گفت که اين تصميم با اينکه خيلي دردناک است ولي تصميم نهايي او خواهد بود.

*الگوي بي همتا

پالرمو از نگاه هواداران بوکا مثل مارادونا و شايد حتي بيشتر محبوب بود. پالرمو چندي پيش اعتراف کرده بود که از 2 سال پيش براي اينکه خود را براي وداع از فوتبال آماده کند، نزد روان پزشک مي رود. تصور اينکه مهاجم گلزن موطلايي بوکا که از سال 1992 دراين تيم توپ مي زند، از اين به بعد دروازه حريفان را بازنمي کند، براي همه دشوار است. پالرمو گلزني را در استوديانتس لا پلاتا شروع کرد ولي در بوکا به اوج شهرت رسيد. البته او خيلي زود نتوانست حمايت هواداران بوکا را جلب کند. اولين گل او براي اين تيم خيلي ديرحاصل شد و " تيتان " که با رقم نجومي 3.5 ميليون دلار به اين تيم آمده بود، خيلي زود مورد انتقادها قرارگرفت. اما يک گل در سوپرکلاسيکو مقابل دشمنان تاريخي بوکا يعني ريورپلاته ، او را به الگوي هواداران بوکا تبديل کرد.

*فراز و نشيب ها

پالرمو يک جنگجوي واقعي است که همواره توانسته برمشکلات غلبه کند. او درسال 1999 رباط صليبي پاره کرد ولي درزمين ماند و گل صدم خود را به ثمررساند. درسال 2000 با شکست دادن رئال مادريد و دوگلي که او به اين تيم زد، بوکا قهرمان جام اينترکونتينتال شد.

بعد از يک دوره ناموفق دراروپا ( ويارئال، بتيس و آلوارس) " لوکو " به خانه برگشت و به گلزني هايش ادامه داد. او با پيراهن بوکا 235 گل زد و بهترين گلزن تاريخ اين باشگاه نام گرفت و به همه عناوان هاي ممکن دست يافت. 6 قهرماني درليگ آرژانتين، 2 قهرماني در جام ليبرتادورس، يک قهرماني در جام اينترکونتينتال و 2 قهرماني در سوپر جام آمريکاي جنوبي. تنها افسوس او از دوران طلايي فوتبالش به رابطه نه چندان جالب او با تيم ملي آرژانتين برمي گردد. او در جام ملت هاي آمريکاي سال 1999 در بازي مقابل کلمبيا 3 ضربه پنالتي از دست داد و علاوه بر اين اپيزود عجيب، پالرمو هيچگاه نتوانست درتيم ملي درخشش خاصي داشته باشد.

او در سال 2010 در سن 36 سالگي براي اولين بار درجام جهاني به ميدان رفت ولي يک گل او در مرحله مقدماتي تاثيري درسرنوشت آرژانتين نداشت. اين تيم در يک چهارم نهايي از سوي آلمان از دوررقابت ها حذف شد. براي آخرين بازي پالرمو در ترکيب بوکاجونيورز در معبد " بومبونرا " همه بليت هاي ورزشگاه با قيمت هاي نجومي فروخته شدند و باشگاه مراسم گسترده اي براي تجليل ازستاره ديرينه خود به هواداران وعده داده بود. جانشين او دربوکا از حالا مشخص شده است. پسر 14 ساله پالرمو، ريدوان که مثل پدرش پيراهن شماره 9 برتن مي کند، مي خواهد مثل تيتان به گلزني قهار تبديل شود. دراينترنت همه از قول پالرمو در نصيحتي به فرزندش به ظنز نوشته اند که اگر در يک مسابقه 2 ضربه پنالتي را اشتباه کرد، ضربه سوم را به بازيکن ديگري بسپارد...
نظرات بینندگان