arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

لقب روزنامه روسی ایزوستیا به سردار سلیمانی: شوالیه تاریکی، فرمانده عملیات آزادسازی موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه روسی با بکار بردن لقب "شوالیه تاریکی" از عملیات آزادسازی موصل به فرماندهی سردار سلیمانی سخن گفت.

روزنامه روسی ایزوستیا در مطلبی به عملیات آزادسازی موصل پرداخت و اعلام کرد این عملیات به فرماندهی شوالیه تاریکی، سردار ایرانی، قاسم سلیمانی انجام خواهد شد.

در مقاله روزنامه ایزوستیای روسیه آمده است: بزودی عملیات آزاد سازی موصل ( پایتخت غیر رسمی داعش) تا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد. طبق اطلاعاتی که روزنامه ایزوستیا به آنها دست پیدا کرده، تمامی شرکت کنندگان در عملیات یورش به این شهر و آزادسازی آن آماده هستند و این عملیات تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد. طبق اعلام یک منبع دیپلماتیک عراقی، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، رهبری این عملیات را بر عهده خواهد داشت.


لقب روزنامه روسی ایزوستیا به سردار سلیمانی: شوالیه تاریکی، فرمانده عملیات آزادسازی موصل+ سند

همچنین نیروهای ایرانی شرکت کننده در عملیات آزادسازی عراق از دست تروریست ها، با درخواست رسمی مقامات عراقی حضور دارند و این مسأله ای محرمانه نیست.

روزنامه ایزوستیا در ادامه نوشت: قاسم سلیمانی، یک نظامی با تجربه و دارای شهرت جهانی است. او بطور ویژه شهرتش را در زمان جنگ سوریه کسب کرد. او هم اکنون با درخواست مقامات عراقی در این کشور به سر می برد.

ایزوستیا در ادامه مدعی شد: رسانه های غربی به قاسم سلیمانی لقب "شوالیه تاریکی" داده اند. شرکت سلیمانی در عملیات یورش به موصل و آزادسازی آن مشکلاتی را برای ائتلاف بین المللی که هم اکنون به سرکردگی آمریکا در عراق حضور دارد، ایجاد کرده است. مشکل از آنجاست که نام قاسم سلیمانی در لیست سیاه سازمان ملل وجود دارد که متشکل از 15 شخصیت نظامی- سیاسی ایرانی است که احتمال می رود با برنامه هسته ای و موشکی ایران در ارتباط بوده اند. این در حالی است که اندکی نزدیکی میان دو طرف ( ایران و غرب) حاصل شده و این مسأله پس از توافق هسته ای آشکار و هویداست.

این روزنامه در ادامه نوشت: طبق اطلاعات بدست آمده بوسیله ایزوستیا، پافشاری آمریکا بر تمدید تحریم ها علیه ایران در جهت تمایلات اسرائیل است. این بدان معنی است که هرگونه شرکت ایران در این عملیات، بطور خاص مشکلی برای طرف آمریکایی بوجود نخواهد آورد.

ایزوستیا در پایان نوشت: موصل دومین شهر بزرگ عراق است که از ژوئن 2014 (خرداد 93) تحت کنترل داعش قرار دارد. هم اکنون نیز آمادگی های لازم برای آغاز عملیات آزادسازی آن در جریان است. عملیاتی که نیروهای پیشمرگه کُرد و نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق نیز در آن حضور دارند. پیشتر نیز وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین المللی و سران ناتو در ماه ژوئیه (تیر) در واشینگتن، نقشه آزادسازی این شهر را بررسی کرده بودند.

نظرات بینندگان