arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

آیت الله رفسنجانی: نمی‌شود دم از مردم‌سالاری زد و احزاب مستقل از سلیقه‌های گوناگون در كشور نداشت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار دبیركل، اعضای شورای مركزی حزب مؤتلفه و تعدادی از اعضای خانواده شهدای مؤتلفه با اشاره به سابقه طولانی این تشكّل، حركت انقلابی شهدای مؤتلفه در سال 43 را آغاز در هم شكستن فضای یأس در میان مبارزان پیش از انقلاب خواند كه قدرت و اعتماد به نفس رژیم مستبد و بی‌رحم پهلوی را نشان رفت و نوید پیروزی و برپایی نظام اسلامی را به همه مبارزان راه اسلام و آزادی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار دبیركل، اعضای شورای مركزی حزب مؤتلفه و تعدادی از اعضای خانواده شهدای مؤتلفه با اشاره به سابقه طولانی این تشكّل، حركت انقلابی شهدای مؤتلفه در سال 43 را آغاز در هم شكستن فضای یأس در میان مبارزان پیش از انقلاب خواند كه قدرت و اعتماد به نفس رژیم مستبد و بی‌رحم پهلوی را نشان رفت و نوید پیروزی و برپایی نظام اسلامی را به همه مبارزان راه اسلام و آزادی داد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حزب مؤتلفه اسلامی و خانه كارگر را بخشی از بدنه حزب فراگیر جمهوری اسلامی خواند كه پس از خاموش شدن مشعل این حزب به صورت متصل به كار خود ادامه دادند و با تأكید بر لزوم شكل‌گیری و فعالیت احزاب مستقل، نیرومند و با برنامه برای اداره كشور تصریح كرد: در دنیای كنونی نمی‌شود دم از مردم‌سالاری زد و احزاب نیرومند و مستقل از سلیقه‌های گوناگون در كشور نداشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود احزاب كارآمد و فراگیر را به منزله ضربه‌گیر نظام خواند و گفت: اگر احزاب و تشكّل‌های قدرتمند و مستقل كه در چارچوب قانون اساسی و نظام بتوانند فعالیت كنند در كشور حضور داشته باشند، در مواقع بروز بحران و ناكارآمدی، خطر و دغدغه‌ای متوجه اركان نظام نخواهد بود، چرا كه حزب یا احزاب ناكارآمد كه مسئولیت كشور را به عهده گرفته‌اند جای خود را به دیگر احزاب برنامه دار و كارآمد خواهند داد و از این راه آسیبی به كشور و نظام نخواهد رسید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به پیروزی‌های پیاپی حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه در تركیه، سابقه ایران را در دموكراسی و گسترش مشروطه بیش از تركیه خواند و گفت: در كشورهایی كه مسلمانان اكثریت را دارند در صورتی كه فضای آزاد و رقابت سالم میان گرایش‌های گوناگون وجود داشته باشد، قطعاً مردم پایبند به دین و اسلام، صداقت، صراحت و كارآمدی احزاب اسلام‌گرا و معتدل را انتخاب خواهند كرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عصر انفجار اطلاعات، رأی مردم را برای یك نظام مردم‌سالاری واقعی ضرورتی پایدار خواند و تأكید كرد: وظیفه كنونی احزاب و همه دلسوزان كشور این است كه كاری كنیم اكثریت قاطع مردم بیش از گذشته به سرنوشت خود و كشور علاقمندی نشان دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل(ره) و با تأكید بر لزوم ایجاد زمینه‌های فعالیت برای همه دلسوزان و وفاداران نظام جمهوری اسلامی در چارچوب قانون اساسی تصریح كرد: در كشوری كه بر نظام آن قانون اساسی مترقی با همه اصل و فرعش حاكم باشد، جای نگرانی وجود ندارد، چرا كه همه علاقمندان از سلایق گوناگون خود را زیر سایه قانون می‌بینند و بدون دغدغه می‌توانند فعالیت كنند و مسئولیت به عهده بگیرند.

در ابتدای این دیدار محمدنبی حبیبی دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سابقه مبارزات و فعالیت این تشكل، سالروز شهادت 4 تن از پیشتازان حزب مؤتلفه را گرامی داشت و با تأكید به مواضع اصولی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیش و پس از انقلاب اسلامی گفت: در دو سال گذشته با دو معضل اساسی یعنی فتنه 88 و جریان انحرافی كنونی مواجه بوده ایم و اعتقاد راسخ داریم كه اگر قیچی‌ای برای از بین بردن نظام اسلامی وجود داشته باشد دو لبه آن همین دو معضل بوده و هستند.

دبیركل حزب مؤتلفه با تأكید بر لزوم ایجاد و گسترش فضای تكثر و سلیقه‌های گوناگون در كشور تصریح كرد: معتقدیم آن دسته از اصلاح‌طلبانی كه چهار اصل «نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، مقام معظم رهبری و قانون اساسی» را قبول داشته باشند، حتی اگر به شدت در مقابل جریان اصولگرا و حزب مؤتلفه قرار داشته باشند حق حضور و فعالیت در سرنوشت كشور را دارند.

وی با جدا كردن حساب كسانی كه نظام و ولایت فقیه را قبول دارند با كسانی كه قصد براندازی دارند تأكید كرد: حضور سلیقه‌های گوناگون برای جامعه و كشور واجب و لازم است، چرا كه در غیر این صورت جامعه نشاط و كارآمدی خود را باز نخواهد یافت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
0
اقای هاشمی شما از کدام مردم حرف میزنید
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
0
خوب است آقای رفسنجانی به این پرسش پاسخ دهد :
مگر در زمان تصدی خودتان از بدو پیروزی انقلاب در پست های مختلف از جمله ریاست قوای مقننه و مجریه ، در "دنیای کنونی" قرار نداشتیم که ضرورتی برای " شکل گیری و فعالیت احزاب مستقل و نیرومند و بابرنامه برای اداره کشور" احساس نمی کردید؟ این "دنیای کنونی" از چه زمانی آغاز شده که در آن " نمی شود دم از مردم سالاری زد و احزاب نیرومند و مستقل از سلیقه های گوناگون در کشور نداشت" ؟!
نظرات بینندگان