arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

دادستان تهران: فردي كه وارد منزل كروبي شده به هفت ماه حبس محكوم شد/اظهارات رحیمی اگر اثبات نشود مصداق نشر اکاذیب است

دولت آبادی افزود: به مسئولان وزارت بهداشت و کسانی که ادعا می کنند که توطئه ای وجود داشته می گویم که آن را ارائه کنید در غیر این صورت ادعاهای آقای رحیمی مصداق نشر اکاذیب داشته و اگر ثابت نشود مصداق نشر اکاذیب دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان عمومي و انقلاب تهران آخرين پيگيري‌ها در زمينه درج برخي مطالب عليه رئيس قوه قضائيه، فرمانده سپاه و آيت‌الله مصباح يزدي در يكي از روزنامه‌ها و آخرين وضعيت پرونده‌هاي ضرب و شتم حجت‌الاسلام فروزش، رهاسازي بيماران، بازداشت چند نفر از مديران نفت، بازداشت مديرعامل اسبق شركت ايران خودرو، پرونده حادثه ايران خودرو، شكايت دولت از قاليباف، شكايت دولت از دو مداح، رسيدگي به مفاسد اقتصادي جرياني خاص، پرونده فريبرز رئيس‌دانا، پرونده فردي كه به منزل مهدي كروبي وارد شده بود، فوت هدي صابر و هاله سحابي و پرونده فحاشي به فائزه هاشمي را تشريح و شايعه حصر خانگي برخي از افراد وابسته به دولت را تكذيب كرد.

عليه يكي از روزنامه‌هاي پرتيراژ اعلام جرم كرديم

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، دكتر عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه يك (شميران) در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه «با توجه به انتشار مطلبي در يكي از روزنامه‌هاي پرتيراژ حامي دولت مبني بر اقتدارگرا بودن رييس قوه قضائيه، فرمانده سپاه و آقاي مصباح، آيا دستگاه قضايي موضوع را پيگيري خواهد كرد؟»، گفت: دادستاني روز گذشته عليه اين روزنامه اعلام جرم كرد، مدير مسئول احضار شده و بايد در جلسه‌ بازپرسي حضور يابد و درباره اتهاماتش توضيح دهد. اكنون اين پرونده به يكي از شعب دادسراي فرهنگ و رسانه ارجاع شده و به آن رسيدگي خواهد شد.

اصل ضرب و شتم فروزش محكوم است اما ربودني در كار نبوده است

خبرنگار ديگري در خصوص ضرب و جرح يك روحاني به دليل امر به معروف و نهي از منكر از دادستان خواستار توضيح شد كه وي تصريح كرد: اولا به رسانه‌ها توصيه مي‌كنم كه سرعت خبر را فداي دقت خبر نكنند. اصل حادثه تلخ بود به ويژه آنكه جرم به صورت علني اتفاق افتاده بود؛ لذا اصل حادثه غيرقابل دفاع است. پليس و قوه قضائيه نيز به موقع اقدام كرده و متهمان را دستگير كردند. اميدواريم اين پرونده ظرف 10 روز آينده به دادگاه ارسال شود.

دادستان تهران ادامه داد: البته اين پرونده با حواشي‌اي نيز همراه بود. بايد در انتشار برخي مطالب دقت بيشتري شود. در حادثه ديگري هم كه روز 15 ارديبهشت رخ داد، يك روحاني دچار ضرب و جرح شد كه اين مورد مصداق واقعي امر به معروف و نهي از منكر بود و در اين پرونده چهار نفر دستگير شدند؛ البته رسانه‌ها به اين موضوع كمتر پرداختند و ديدار ما با اين روحاني نيز به علت جبران همين موضوع بود.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي در مورد تفاوت‌هاي اين دو حادثه‌ گفت: در پرونده اول اساسا روحاني به كسي تعرض نداشته و در حال عبور بوده، دو نفر به اين روحاني تعرض مي‌كنند و زماني كه اين روحاني از آنها علت را جويا مي‌شود ناگهان با يك جسم سخت به وي حمله مي‌كنند و چشم چپ او بينايي خود را از دست مي‌دهد؛ اما در حادثه دوم حواشي‌اي وجود داشته است. اصل حادثه از نظر ما محكوم است اما ربودني در كار نبوده است.

خبرنگار ديگري به اظهارات اخير معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر اينكه رهاسازي بيماران يك توطئه بر عليه دولت و وزارت بهداشت بوده اشاره كرد و خواستار توضيح شد كه دادستان پاسخ داد: پيش از اين نيز گفته‌ام كه دادستاني بر اساس ادله موجود متهمان را تعقيب مي‌كند. اساس كار ما به وجود ادله استوار است و تحقيقات خود را نيز بر اساس ادله آغاز كرده‌ايم.

رهاسازي بيماران توطئه نبوده است

وي گفت: از وزارت بهداشت نيز به واسطه اين اظهار نظر مبني بر توطئه بودن اين اقدام دليل خواستيم. حتي برادر و پسرعموي يكي از بيماران را از شهرستان به تهران آورديم و سوالاتي در خصوص چگونگي ورود بيمار به بيمارستان پرسيديم. پرونده روز گذشته به دادگاه ارسال شد و تا اين لحظه دليلي مبني بر وجود توطئه وجود ندارد.

جعفري دولت‌آبادي خاطرنشان كرد: به مسئولان وزارت بهداشت و كساني كه اينگونه ادعاها را مطرح مي‌كنند توصيه مي‌كنم كه دلايل ادعاي خود را به دادستاني ارائه دهند تا ما پرونده را بر اساس آن ادله مورد بررسي قرار دهيم. تا روز گذشته بر اساس تحقيقات ما اين ادعاها صحت نداشت.

در اين ميان خبرنگاري سوال كرد كه «آيا ادعاهاي معاون اول رئيس‌جمهور مي‌تواند مصداق نشر اكاذيب باشد؟» كه دادستان پاسخ داد: اگر ثابت نشود، بله. مي‌تواند.

در مورد بازداشت رئيس شعبه بين‌المللي بانك توسعه صادرات اطلاعي ندارم

جعفري دولت‌آبادي در مورد صحت خبر بازداشت رئيس شعبه‌ بين‌المللي بانك توسعه‌ صادرات نيز گفت: در اين زمينه اطلاعي ندارم و بايد بررسي كنم.

چند مدير نفتي بازداشت شدند؛ پرونده، بسيار مهم و داراي جنبه‌هاي بين‌المللي است

وي در ادامه با اعلام خبر بازداشت چند تن از مديران نفت گفت: دو هفته پيش شش نفر از كاركنان نفت كه بعضا بازنشسته و شاغل بودند، 48 ساعت بازداشت شدند. دادستاني پس از بررسي‌هاي لازم آن‌ها را با توديع ضمانت آزاد كرد.

جعفري دولت‌آبادي يادآور شد: اين پرونده‌ بسيار مهمي در ايران است كه بعضا جنبه‌هاي بين‌المللي نيز دارد اما اينكه درباره اتهامات اين افراد به سرعت در مطبوعات بحث شود، جاي بررسي است. اتهامات اين افراد قابل اعلام نيست ولي اصل خبر بازداشت صحت دارد. اين پرونده از پرونده‌هاي معروف اقتصادي است كه جنبه‌ بين‌المللي دارد و افراد ديگري نيز تحت تعقيب هستند.

حصر خانگي برخي افراد وابسته به دولت تكذيب مي‌شود

خبرنگاري سوال خود را اين‌گونه مطرح كرد كه «هفته گذشته شايعاتي در مورد حصر خانگي برخي از افراد وابسته به دولت منتشر شد. آيا اين صحت دارد؟» كه دادستان پاسخ داد: تكذيب مي‌شود.

افرادي از استانداري در رابطه با پرونده بيمه احضار شدند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر صحت اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت تعدادي از مسئولان عالي‌رتبه استانداري نيز اظهار كرد: يكسري افراد به دادستاني احضار شدند كه پرونده آنها مرتبط با پرونده‌ بيمه است اما در خصوص اعلام اتهامات، معذوريت داريم.

بازداشت مديرعامل اسبق ايران خودرو صحت دارد

دادستان تهران همچنين در خصوص خبر بازداشت مديرعامل اسبق شركت ايران خودرو گفت: بر اساس تبصره ماده 188 قانون، نمي‌توان اتهامات را قبل از قطعي شدن حكم اعلام كرد اما بازداشت اين فرد با هويت «غ» و چند نفر ديگر صحت دارد. اين فرد بر اساس شكايت شاكي خصوصي احضار شد و چند روز در بازداشت بود اما بعد آزاد شد. نكته قابل ذكر اين است كه اقدامات اين افراد قابل تعقيب است. اين پرونده از دو سال پيش مطرح بود و بازپرس پس از جمع‌آوري دلايل اقدام به احضار متهمان كرد.

پرونده حادثه ايران خودرو به دادگاه ارسال شد

جعفري دولت‌آبادي در مورد آخرين وضعيت پرونده حادثه ايران‌خودرو نيز گفت: اين پرونده به دادگاه ارسال شده است.

جلسه دوم بررسي شكايت دولت از قاليباف تشكيل نشده است

خبرنگاري خواستار اعلام سرانجام شكايت دولت از قاليباف شد كه دادستان گفت: در خصوص اين پرونده هنوز جلسه‌ي دومي تشكيل نشده است.

احضاريه به دو مداح ابلاغ شده‌ و بايد پاسخگو باشند

جعفري دولت‌آبادي در خصوص رسيدگي به پرونده‌ مداحان كه با شكايت دولت تشكيل شده بود نيز گفت: احضارها به آنها ابلاغ شده و آنها بايد حضور يابند و پاسخگو باشند.

12 متهم از جرياني خاص به دليل مفاسد اقتصادي در اختيار دادستاني هستند

خبرنگار ديگري با اشاره به رسيدگي به مفاسد اقتصادي جرياني خاص از دادستان تهران خواستار توضيح شد كه وي اظهار كرد: 12 متهم در اختيار دادستاني هستند. اين افراد كساني‌اند كه در نهادهاي دولتي كار مي‌كردند البته برخي از آنها فقط رابط اين افراد بودند. همه اين افراد براي تحقيق احضار شدند و اميدواريم در يك فرجه زماني مناسب تحقيقات تكميل شود؛ اما نكته قابل توجه اين است كه قوه قضائيه در برابر مفاسد اقتصادي كوتاه نمي‌آيد.

دادستان تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا همه اين افراد مسائل اقتصادي داشتند؟ گفت: بازداشت اكثر اين افراد مربوط به مسائل مالي است.

برداشت ما از پرونده ملك 8هزار متري بازار تهران، زمين‌خواري نيست

جعفري دولت‌آبادي در توضيح پرونده‌اي با عنوان زمين‌خواري هشت هزار متري در بازار تهران نيز گفت: ما از اين پرونده برداشت زمين‌خواري نداريم. اين زمين در سال 80 در اختيار وزارت ارشاد بود كه پس از آن به آموزش و پرورش فروخته شد و بعدها به فردي فروخته شد كه اكنون يكي از بزرگترين سرمايه‌گذاران كشور است. بعدها اوقاف ادعا مي‌كند فروش اين زمين اشكال دارد. اينكه فروش زمين در چند نوبت انجام شده، قابل ترديد نيست و اكنون پرونده در دادسراي ونك در حال رسيدگي است و حسب اظهارنظر نماينده ما در دادسراي ونك مشخص شده كه جنبه‌هاي حقوقي اين پرونده به مسائل كيفري آن مي‌چربد.

وي رسانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و توصيه كرد: رسانه‌ها اخباري را بزرگ نكنند كه ممكن است واقعيت نداشته باشد. مشكل در شيوه خريد و فروش آن است و زمين‌خواري مطرح نيست.

پليس از پشتوانه خوب قضايي برخوردار است؛ خانواده‌ها در اجراي طرح امنيت اخلاقي همكاري كنند

خبرنگار ديگري از دادستان عمومي و انقلاب تهران سوال كرد كه «آيا دستگاه قضايي در اجراي طرح امنيت اخلاقي با پليس همراه شده است؟» كه وي پاسخ داد: جلسه‌ ستاد مبارزه با جرايم خاص روز گذشته تشكيل شد. فرمانده پليس تهران گزارش مفصلي ارائه داد. در اين جلسه هماهنگ شد كساني كه خارج از عرف در منظر عمومي ظاهر مي‌شوند در مرحله اول مورد تذكر قرار گيرند و در صورت تكرار به قوه قضائيه معرفي شوند. به پليس نيز گفتيم خودروهايي را كه برخي اصول را رعايت نمي‌كنند متوقف شوند.

جعفري دولت‌آبادي تاكيد كرد: امروز پليس از پشتوانه خوب قضايي برخوردار است اما از خانواده‌ها و مردم نيز مي‌خواهيم كه در اجراي اين طرح همكاري كنند.

برخلاف اظهارات شورد، سه تبعه آمريكايي در زندان از بهترين امكانات برخوردار بوده‌اند

 دادستان تهران درباره زمان برگزاري دادگاه سه تبعه آمريكايي و ادعاهاي سارا شورد مبني بر بدرفتاري با آنها در زندان نيز تصريح كرد: اميدواريم دادگاه اواخر تير يا مردادماه برگزار شود. ادعاي خانم شورد را رد مي‌كنيم. اين در حالي است كه اين سه آمريكايي از بهترين امكانات برخوردار بودند و رفتار خوبي با آنها شده است. آنها با خانواده‌هاي خود نيز تماس داشتند و در اين زمينه خانم شورد از جاده انصاف خارج شده است.

 اميدواريم در جلسه بعدي دادگاه، تصميم نهايي پرونده سه تبعه آمريكايي اتخاذ شود

خبرنگاري با اشاره به عدم برگزاري جلسات دادگاه اين سه تبعه آمريكايي به دليل عدم انتقال دو آمريكايي از زندان به دادگاه، از دادستان تهران خواستار توضيح شد كه وي پاسخ داد: اين اشكال را پس از جلسه‌ دوم محاكمه متوجه شديم و تلاش كرديم تا براي محاكمه بعدي ناهماهنگي‌ها از بين برود. اميدواريم در جلسه‌ آينده تصميم نهايي در اين زمينه اتخاذ شود.

 اگر گزارش رسمي در مورد آلودگي هوا برسد، ورود پيدا مي‌كنيم

خبرنگاري از دادستان تهران سوال كرد كه آيا مدعي‌العموم در خصوص آلودگي هوا ورود نمي‌كند؟ جعفري دولت‌آبادي خاطرنشان كرد: در صورتي كه گزارش رسمي به ما ارسال شود ورود خواهيم كرد؛ اما بايد توجه داشت كه در مسائل تخصصي حتما بايد مستندات كافي وجود داشته باشد. حفاظت از محيط زيست، ميراث آينده‌ بشريت است و همه مكلف به حفاظت از آن هستيم.

رئيس‌دانا به يك سال حبس محكوم شده است

خبرنگار ديگري آخرين وضعيت پرونده فريبرز رئيس‌دانا را مورد اشاره قرار داد كه دادستان گفت: بر حسب اطلاعات گرفته شده، وي به يك سال حبس محكوم شده است.

فردي كه وارد منزل كروبي شده به هفت ماه حبس محكوم شد

خبرنگار ديگري سوال خود را اينگونه مطرح كرد كه نتيجه رسيدگي به پرونده حمله‌كنندگان به منزل مهدي كروبي چه شد؟ كه جعفري دولت‌آبادي پاسخ داد: اگر منظورتان كسي است كه وارد منزل وي شده، اين فرد به هفت‌ ماه حبس محكوم شده و در صورتي كه اعتراض كند، پرونده به دادگاه تجديدنظر خواهد رفت. در صورت عدم اعتراض نيز حكم اجرا خواهد شد.

 اعتصاب غذا ضربه زدن به خود زنداني است؛ برخي اعتصاب‌ها واقعيت ندارد

خبرنگار ديگري در خصوص اخبار منتشره مبني بر اعتصاب غذاي برخي از زندانيان از دادستان تهران سوال كرد كه وي پاسخ داد: بارها گفته‌ايم كه ما خود را مكلف به رعايت حقوق متهمان مي‌دانيم. در زندان‌ها نيز به مسئولان زندان تاكيد كرده‌ايم هرگونه مشكلي زندانيان دارند، به دادستاني اعلام كنند. اعتصاب غذا در حقيقت ضربه زدن به خود زنداني است. برخي از اعتصاب‌ها صحت ندارد و واقعا بزرگ‌نمايي مي‌شود. از سوي ديگر برخي زندانيان تصميم شخصي مي‌گيرند و طبعا اين كار مورد تاييد ما نيست.

دادستان تهران در پاسخ به اين سوال كه علت منتشر شدن چنين اخباري از سوي رسانه‌هاي بيگانه چيست؟ گفت: زنداني ملاقاتي دارد و بعضا تماس‌هايي نيز وجود دارد. اين امر طبيعي است اما اينكه اينگونه اخبار صحت داشته باشد جاي تامل است.

اطلاع به خانواده هدي‌صابر با تاخير رخ داد و امكان انتخاب بيمارستان وجود نداشت

دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص فوت هدي صابر نيز تصريح كرد: وي روز جمعه اظهار كسالت مي‌كند. دو بار به بهداري زندان منتقل مي‌شود و بعد به دليل كسالت بيش از حد از طريق رئيس دادسراي زندان به بيمارستان منتقل مي‌شود اما در بيمارستان دچار آنفكتوس مي‌شود. آنچه ما در اين پرونده به عنوان ابهام مطرح كرديم اين است كه بايد گزارش وضعيت زنداني با سرعت بيشتري به دادستاني منتقل مي‌شد. ما در چنين شرايطي به خانواده زنداني اطلاع مي‌دهيم و آنها اجازه دارند در هر بيمارستان و با هر پزشكي كه مايل هستند صحبت كنند تا بيمار در آنجا تحت درمان قرار گيرد؛ البته اين اتفاق با تاخير رخ داد و امكان انتخاب بيمارستان وجود نداشت.

جعفري دولت‌آبادي ادامه داد: ما پس از مرگ به كالبدشكافي تاكيد داشتيم تا فوت اين فرد مانند فوت هاله سحابي به كشور هزينه وارد نكند. جسد دو روز قبل به پزشكي قانوني منتقل شد و روز گذشته پس از معاينات به خانواده تحويل و دفن شد.

خانواده هاله سحابي اعلام كردند شكايتي ندارند و بر عدم كالبدشكافي اصرار كردند

وي در خصوص فوت هاله سحابي نيز خاطرنشان كرد: مرگ وي در خارج از حوزه دادستاني تهران بود اما وقتي موضوع مرگ به ما اعلام شد. طبق وظايف كاري خودمان بازپرس را به منزل متوفي فرستاديم و از آنها خواستيم كه اجازه كالبدشكافي دهند اما خانواده سحابي اعلام كردند كه نسبت به اين موضوع شكايتي ندارند و اين به صورت مكتوب در پرونده موجود است. به لحاظ اصرار خانواده سحابي مبني بر عدم كالبدشكافي، جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و پس از بررسي آخرين وضعيت به خانواده وي تحويل داده شد.

 كالبدشكافي هاله سحابي نظام را بيمه مي‌كرد

جعفري دولت‌آبادي گفت: دادستاني تهران در موضوع زمان و مكان دفن هيچگونه دخالتي نداشته است. ما معتقد بوديم كه كالبدشكافي از هاله سحابي نظام را بيمه مي‌كرد. دشمنان بدانند كه اينگونه نيست كه بتوانند جرم‌هاي ناكرده را همواره به گردن ما بيندازند.

مطبوعات به رسالت خود عمل كنند

بر اساس اين گزارش، از دادستان تهران در خصوص رسيدگي به پرونده‌هايي كه به دليل استفاده ابزاري از تصاوير زنان تشكيل مي‌شود نيز سوال شد كه وي گفت: در اين مورد نامه‌اي به وزير ارشاد نوشته و دغدغه‌ها بيان شد. مستنداتي را به دستگاه‌هاي فرهنگي و ستادهاي مربوطه فرستاديم. در چندين مورد اعلام جرم شده و چند مورد نيز محكوم شدند. دغدغه ما اين است كه مطبوعات به رسالت خود عمل كنند.

پرونده فحاشي به فائزه هاشمي آماده ارسال به دادگاه است

آخرين سوال خبرنگاران از دادستان تهران در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه يك (شميران) در خصوص رسيدگي به پرونده فحاشي به فائزه هاشمي بود كه دادستان پاسخ داد: اين فرد پس از فحاشي مجدد چند روزي بازداشت شد و پرونده پس از تكميل تحقيقات در حال حاضر آماده ارسال به دادگاه است.

 اظهارات رحیمی اگر اثبات نشود مصداق نشر اکاذیب است

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دولت آبادی افزود: به مسئولان وزارت بهداشت و کسانی که ادعا می کنند که توطئه ای وجود داشته می گویم که آن را ارائه کنید در غیر این صورت ادعاهای آقای رحیمی مصداق نشر اکاذیب داشته و اگر ثابت نشود مصداق نشر اکاذیب دارد.

دادستان تهران در مورد اقدامات اخیر نیروی انتظامی در مقابله با مفاسد اخلاقی در جامعه گفت: جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص تشکیل شد و فرماندهان نیروی انتظامی تهران گزارشاتی را ارائه کردند و هماهنگ شد تا کسانی که خارج از عرف در منظر عمومی ظاهر می شوند در مرحله اول تذکر و در صورت تکرار به دستگاه قضایی معرفی شوند. همچنین به پلیس دستور دادیم خودروهایی که برخی اصول را رعایت نمی کنند متوقف شوند.

وی در مورد خبر بازداشت رئیس شعبه بین الملل بانک توسعه صادرات گفت: اطلاعی ندارم و باید بررسی کنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
1
23
کلي آدم به منزل آقاي کروبي حمله کردن فقط يک نفر بازداشت شده ؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
7
جالبه اون موقع تکذیب میکردن . ولی چون بوی انتخابات داره میاد و......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
6
تازه اون که بازداشت نشده حکمش ابلاغ شده اگه اعتراض کنه باید تجدید نظر بشه !!!
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
5
کدومو گرفتن اون که با اسلحه به دوربین مدار بسته شلیک کرد؟
یا اون که با همکاری ده نفر دیگه از ارازل واوباش به طرف در هجوم میبرد؟
یا اونکه داشت شیشه خونرو میشکند؟
یا اونکه لوله گازو گرفته بود میخواست بره بالا؟
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
0
3
حالا اگه ایشون به منزل دادستان وارد شده بود حکمش چقدر بود
نظرات بینندگان