arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

علی عبدالله صالح مرد؟

با وجودی که یک رسانه رسمی عربستان از تشکر دیکتاتور فراری یمن از پادشاه سعودی به سبب درمان وی در ریاض خبر داده، برخی منابع یمنی از مرگ عبدالله صالح و انتقال جسدش به سردخانه بیمارستان نظامی خبر داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجودی که یک رسانه رسمی عربستان از تشکر دیکتاتور فراری یمن از پادشاه سعودی به سبب درمان وی در ریاض خبر داده، برخی منابع یمنی از مرگ عبدالله صالح و انتقال جسدش به سردخانه بیمارستان نظامی خبر داده اند.

به گزارش مهر، در حالی که خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در خبری اعلام کرد عبدالله صالح از عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به سبب فراهم کردن زمینه درمانش در ریاض تشکر کرده است، منابع مخالفان یمنی از مرگ دیکتاتور فراری خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، پایگاه خبری الحدث یمن به نقل از آنچه یک منبع آگاه خواند، از انتقال دیکتاتور فراری به اتاقی در بیمارستان نظامی تحت مراقبت شدید مقامات سعودی خبر داد که حتی به مقامات یمنی هم اجازه ورود به این اتاق داده نمی شود.

به گفته این منبع که نامش را فاش نکرده است، مقامات عربستان سعودی با در پیش گرفتن اقدامات امنیتی ویژه، وضعیت دیکتاتور فراری یمن را مخفی می کنند.

سایت الحدث همچنین از رایزنی ها و نشستهای پنهانی برای بررسی اوضاع کنونی و چگونگی اعلام مرگ عبدالله صالح به صورت رسمی خبر داده است.

با این حال خبرهای ضد و نقیض درباره وضعیت جسمانی عبدالله صالح همچنان منتشر می شود، خبرگزاری رسمی عربستان امروز اعلام کرد عبدالله صالح از عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان تشکر کرده است که مقدمات درمان وی را در ریاض فراهم کرده است.

وزیر بهداشت رژیم یمن هم مدعی بهبود وضعیت عبدالله صالح و رضایت بخش بودن حال او شده است و به ادعای وی، دیکتاتور فراری به زودی در یک برنامه زنده تلویزیونی سخنرانی خواهد کرد.

این در حالی است که برخی سایتهای عربی فاش کرده اند منابع پزشکی در ریاض تهدید شده اند که اگر درباره وضعیت عبدالله صالح حرفی بزنند، دستگیر و یا اخراج خواهند شد.

به گفته این منابع، عبدالله صالح مرده است و ممکن است جسدش به سردخانه بیمارستان نظامی ریاض منتقل شده باشد.

دیکتاتور یمن چندی پیش در جریان حمله به کاخ ریاست جمهوری به شدت زخمی شد و به گفته منابع پزشکی سعودی از مشکل حاد تنفسی رنج می برد و یکی از شش هایش هم از کار افتاده است و البته وی تحت عمل جراحی هم قرار گرفت، چند مقام بلندپایه دیگر یمنی همچون رئیس پارلمان و نخست وزیر هم که در حمله اخیر به شدت مجروح شده بودند، سرنوشت مبهمی دارند.

از سوی دیگر عبدربه منصور هادی معاون دیکتاتور فراری یمن امروز نامه ای را از کاترین اشتون نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا دریافت کرد؛ اشتون در این نامه حمله اخیر مخالفان به عبدالله صالح و مقامات بلندپایه در کاخ ریاست جمهوری یمن را محکوم کرده است.

اشتون در این نامه بر اهمیت نشستن همه طرفهای سیاسی در یمن در میز گفتگوها برای انجام انتقال مسالمت آمیز قدرت به صورت منظم و قانونی و همسو با طرح شورای خلیج فارس - که مردم و گروههای مخالف یمن بارها بر مخالفت خود با این طرح تاکید کرده اند- تاکید کرده است.
نظرات بینندگان