arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

پاداش مادام العمر یک کشور به مدال آوران المپیک ریو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مالزی روز پنجشنبه برای دو شناگر این کشور که موفق به دریافت مدال نقره المپیک ریو 2016 شدند، پاداش 75 هزار دلاری و پرداخت ماهیانه 750 دلار جایزه مادام العمر بازنشستگی از اکنون در نظر گرفت.

به گزارش انتخاب، 'چئونگ جون هونگ' و 'پاندلا رینونگ'دو مالزیایی هستند که موفق شدند نخستین مدال این کشور در مسابقات المپیک ریو را در رقابت های شیرجه کسب کنند.
براساس این طرح تشویقی شورای ملی ورزش مالزی در بازی های المپیک، هر بازیکن این کشور که موفق به کسب مدال طلای المپیک ریو 2016 شود، یک میلیون رینگیت (250 هزار دلار) پاداش دریافت کرده و ماهیانه 5 هزار رینگیت (یکهزار و 250 دلار) حقوق بازنشستگی ماهیانه دریافت می کند.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، قهرمانان مالزی که بتوانند مدال نقره کسب کنند معادل دوشناگری که مدال نقره کسب کردند پاداش و حقوق مادام العمر دریافت می کنند و برندگان مدال برنز نیز 100 هزار رینگیت (25 هزار دلار) پاداش و حقوق بازنشستگی ماهیانه دو هزار رینگیتی (500 دلاری) تا پایان عمر خواهند گرفت.

'پاندلا رینونگ' نخستین زن مالزیایی است که موفق به کسب مدال نقره در المپیک شده است. وی در المپیک 2012 لندن نیز مدال برنز کسب کرد.

کسب نخستین مدال المپیک ریو 2016 ریو توسط مالزی باعث شد شهروندان این کشور جنوب شرق آسیا رکورد پیام های اینترنتی را نیز بشکنند.

مالزیایی ها در دادن پیام و تعطیلی عمومی پس از پیروزی تیم های ورزشی و حتی باشگاهی داخلی پرآوازه اند.

مردم عادی تا مشاهیر سیاسی و هنری مالزی طی روز چهارشنبه پس از کسب مدال نقره شنا توسط دو ورزشکار این کشور ده ها میلیون پیام تبریک برای یکدیگر فرستادند و یا بر روی صفحات مجازی خود منتشر کردند. برخی از این پیام صدها هزار لایک و بازنشر داشته است.

کاربران مالزیایی توئیتر نیز چند میلیون بار از هشتک نام دو قهرمان شیرجه زنان مالزی استفاده کردند. بیش از نیمی از جمعیت 30 میلیون نفری مالزی در فیسبوک عضویت دارند و حدود 70 درصد مردم از کاربران فضای مجازی هستند.

کاروان ورزشی مالزی در المپیک ریو 2016 شامل 32 ورزشکار است که در 11 رشته ورزشی از جمله شنا، بدمینتون، گلف، وزنه برداری، قایقرانی و تیراندازی با حریفان به رقابت می پردازند.
53 درصد این کاروان ورزشی را مردان و 43 درصد را زنان تشکیل می دهند و یک ورزشکار زن 17 ساله جوان ترین عضو و ورزشکاری 43 ساله مسن ترین عضو این کاروان را تشکیل می دهند.
مالزی پیش از این در رشته بدمینتون نیز در المپیک 2008 پکن و 2012 لندن موفق به دریافت مدال برنز شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان